19:20 1400/01/15

ناپدید شدن مرغ از غرفه فروشگاه‌ها و ایستادن به صف خرید یک یا دو عدد مرغ لاغر و خالی بودن غرفه فروشگاه‌های عرضه‌کننده مرغ نشان مشخصی از عدم حصول به هدف سال مبتنی بر جهش در تولید است!

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از اقتصاد جوان؛ مرغی که در قفسه‌های تمام فروشگاه وجود داشت ناگهان جا خالی می‌دهد و از سفره مردم خارج می‌شود؛این را نیز اشاره کرده‌ام که بحث کرامت انسانی همراه با تیرگی شیوع بیماری کرونا نیز تحت الشعاع این ماجراست؛چگونه می‌توان ساده‌ترین غذای مردم را از دستشان گرفت؟ و در کنارش آنان را در معرض کرونا قرار داد؟

بحث چندین "میم" همچنان در تحلیل این ماجرا قابل دقت است. تولید هرچه باشد از محصول صنعتی تا ارائه خدمات با چندین "میم" مرتبط است! میم اول "مواد اولیه"، میم دوم "ماشین‌آلات و متد"، میم سوم "منابع مالی" و میم چهارم "منابع انسانی" و میم پنجم و مهم‌ترین آنها "مدیریت" کار است، گاه میم دیگری بنام "مشتری" نیز از عوامل تولید محسوب می‌گردد! اما "میم" دیگر که بر این مجموعه وارد شده است و بقول معروف میم بعلاوه یا میم پلاس از عناصر مهم است "معرفت‌ها و ارزش‌های اخلاقی" تولید می‌باشد.
به نظر می‌رسد در ماجرای تولید و جهش آن دو نقطه اساسی که فراموش شده‌اند "میم" مدیر است و میم دیگر "معرفت‌ها و ارزش‌های اخلاقی" آن!
توزیع مرغ اکنون به شکلی زشت طبقاتی شده است؛پای مرغ و امعا و احشا آن در همه جا به وفور توزیع می‌گردد! که صاحبان و مشتریان آن‌ها مشخص هستند؛ فقرا و با کلی شرم و خجالت.... خانه اغنیا!


فروشگاه‌های شهری که هر از گاهی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به توزیع مرغ می‌پردازند که زشت‌ترین تصویر ممکن در جامعه‌ای است که زیر ذره بین نگاه مسلمانان و غیر مسلمانان و همسایگان و دوستان و دشمنان ما قرار دارد، چگونه انتظار دارید معلم‌های بازنشسته و شاغل و استادان بازنشسته و کارمندان شریف و اصناف تحت فشار بتوانند در این صف‌های ناگهانی مایحتاج غذایی روزانه خود را پیدا کنند! آن هم در سرزمینی غنی که با این همه بریز و بپاش‌ها و ربودن پول‌هایش و بلوکه شدن ثروت‌هایش همچنان بی‌حد و حساب برای فوتبال و مربی خارجی، سفرهای خارج از کشور مدیر کوتوله‌ها و خانم هایشان هزینه می‌کند.


سهم دیگران یعنی آنان که " ژن برتر " دارند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای همیشه تخفیف‌دار است که مرغ را حتی تا چهار برابر گران‌تر و با آرایش و بسته‌بندی تحویل مشتریانش می‌دهد که محل توزیع آشغال‌هایش از پیش مشخص شده‌اند. شاید ژن برتر می‌خواهد مانند آنچه در آن آگهی و بنر در دیوار شهر آمده است، متفاوت و خاص باشد.

مطالب پیشنهادی