10:16 1400/01/11

نابسامانی و بی عرضگی دولت برای کنترل بازار مرغ و تخم مرغ به جایی رسیده است که کمیته ی تخصصی برای ساماندهی به این بازار شده است.

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از پایگاه خبری اقتصاد جوان؛ بر اساس مصوبات امروز جلسه ستاد تنظیم بازار، کمیته تخصصی ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ در این ستاد تشکیل می‌شود. 

بنا به مصوبات ستاد تنظیم بازار که صبح امروز ۱۰ فرودین ۹۹ و به ریاست رئیس جمهور محترم برگزار شد، مقرر شد کمیته‌ای تخصصی جهت ساماندهی بازار مرغ و تخم‌مرغ تشکیل شود.
این کمیته با ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با عضویت قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و دیگر مسئولان مربوطه تشکیل خواهد شد.
طبق مصوبات جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، مقرر شد این کمیته با داشتن اختیارات کامل از سوی ستاد تنظیم بازار نسبت به برنامه‌ریزی و تولید و توزیع مرغ، از طریق شرکت‌های تولیدکننده عمده مرغ و نیز با همکاری و خدمت گرفتن از ظرفیت مرغ‌داری‌های دیگر، اقدامات لازم را انجام دهد. 

از بازاری که تا الان مشخص است، فعلا دولت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت فقط عرضه ی تشکیل جلسه را دارند و هیچ حرکت مثبتی برای این نابسامانی ها ندارند.

از بازار مرغ و تخم مرغ می توان به این نتیجه رسید که، دولت و وزارت جهاد کشاورزی به دنبال ایجاد نارضایتی در بازار هستند؛ در غیر از این صورت دو نرخ قیمتی مرغ در بازار وجود نداشت.

در حال حاضر با توزیع مرغ با قیمت هر کیلو 20 هزار و 400 تومان هیچ اتفاقی جز صف های طولانی نیوفتاده است و در بازار آزاد نیز مرغ با قیمت دلخواه مغازه داران عرضه می شود.

دولت روحانی حتی در اواخر دولت خود نیز به فکر مردم نبوده و نیست و هنوز هم به فکر مذاکره با آمریکا هستند.

این رفتار ها در بازار معیشتی مردم، فقط باعث عصبانیت مردم و بدتر شدن اوضاع و تشنج در کشور می شود.

مطالب پیشنهادی