به گزارش مفتاح ،محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از نگارش نامه 40 نماینده مجلس به عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور درباره قاچاق خبر داد. به گفته دهقان، 40 نماینده مجلس این نامه را به امضا رسانده‌اند و در آن عملکرد دیوان درباره قاچاق مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. 

به گزارش مفتاح، متن کامل این نامه به شرح ذیل است: 

جناب آقای دکتر عادل آذر 

رئیس محترم دیوان محاسبات کشور 

سلام‌علیکم؛ 

با احترام اسناد و مدارک واصله گواهی می‌دهد که پرونده‌های چندین مورد اتهام قاچاق سازمان یافته در طول چند سال گذشته در آن دیوان مطرح رسیدگی بوده لکن اثر آ‌نها به دلایل نامعلومی تعیین تکلیفنشده است. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- قاچاق 2 هزا ر کانتینر الکل خوراکی به مقصد عراق از مرز قصر شیرین که در سال 1393 توسط خود دیوان کشف گردیده است. متاسفانه در این پرونده قاچاقچیان به صورت سوری اقدام به صادرات الکل از مقصد اهواز و از طریق گمرک پرویزخان به عراق نموده‌اند و با اینکه صادرات این اندازه از الکل به عراق توسط گمرک پرویز خانمورد تایید رسمی قرار گرفته است و به اصطلاح مهر خروج زده شده است لکن این مقدار الکل از کشور خارج نشده و در داخل کشور توزیع شده است. 

2- پرونده قاچاق دو کانتینر شال و روسری گمرک تهران که از طریق معافیت جعلی دیپلماتیک وارد شده است. 

3- پرونده قاچاق ضایعات کریستال گمرک شهید رجایی که ظروف کریستال با ارزش را به نام ضایعات کریستال در قالب دهها کانتینر وارد کشور کرده‌اند. 

4- پرونده قاچاق لوازم یدکی قلابی در گمرک بوالخیر بوشهر که لوازم یدکی قلابی را به جعل مجوز استاندارد از گمرک ترخیص کرده‌اند. 

5- پرونده شرکت تعاونی گمرک ایران که به صورت غیرقانونی با پول و پلمپ‌های گمرکات کشور را بدون مزایده به این تعاونی واگذار کرده‌اند. 

6- پرونده قاچاق 18 دستگاه بیهوشی پیشرفته که از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی با پته غیرتجاری بدون مجوز وزارت بهداشت ترخیص شده است. 

7- پرونده تخفیفات سود بازرگانی گمرکات بوشهر که حدود 126 میلیارد تومان حقوق دولت را ضایع کرده‌اند. 

8- پرونده جعل ضمانتنامه‌های گمرک تهران که منجر به دستگیری دهها نفر و تضییع دهها میلیارد تومان حقوق گمرکی گردیده است. 

9- پرونده پوزهای قلابی مستقر در گمرک غرب تهران و تعدادی دیگر از پرونده‌های تخلفاتی در سال‌های قبل تاکنون در دیوان مطرح بوده و هزاران میلیارد تومان حقوق دولت از طریق قاچاق ضایع شده است و تاکنون برای آنها توسط دیوان رای صادر نشده است. 

 تاسف‌آور اینکه تعدادی از مسئولان گمرکی که خود به لحاظ کیفری یا اداری متهم پرونده‌های مذکور هستند همچنان در مناصب حساس گمرکی مشغول فعالیت می‌باشند و عدم تعیین تکلیف پرونده‌های آنها از پرونده‌های اتهامی مشروح تهیه و برای اینجانبان ارسال شود. تسریع در ارائه گزارش موجب امتنان است.

محمد دهقان 

ابوالفضل ابوترابی 

جبار کوچکی‌نژاد 

محمود شکری 

مجتبی ذوالنوری 

محمد اسماعیل سعیدی 

جواد کریمی قدوسی 

علیرضا علی‌بیگی 

اکبر ترکی 

احد آزادی‌خواه

حمیدرضا حاجی‌بابایی 

حسن نوروزی 

علی‌اکبر کریمی 

سیدمحمدباقر عبادی 

حسینعلی حاجی دلیگانی 

حسین حاتمی تختی 

حمیدرضا فولادگر 

سیدجواد حسینی‌کیا

سیدناصر موسوی لارگانی 

علیرضا سلیمی 

حسینعلی شهریاری 

غلامرضا شرفی 

حسینی شاهرودی 

محمد حسینی تفرش 

محمدابراهیم رضایی

سیدراضی نوری 

احمد سالک 

سهراب گیلانی 

نادر قاضی‌پور 

علیرضا محجوب 

امیر خجسته 

حمید بنایی

رضا شیران خراسانی 

محمدرضا صباغیان بافقی

فرهاد فلاحتی

سیدحسین نقوی حسینی 

هدایت‌اله خادمی 

قاسم ساعدی 

ناصری ‌نژاد 

یحیی کمالی‌پور 

 

انتهای پیام/

منبع:فارس

مطالب پیشنهادی