14:41 1399/10/24

بنا بر مصاحبه عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با رسانه ها ترکیب اعضای هیات عالی شورای وحدت نیروهای انقلاب مشخص شد + اسامی

به گزارش مفتاح نیوز عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با رسانه ها گفت: آقایان پورمحمدی، سیدرضا تقوی و محمدحسن ابوترابی فرد از جامعه روحانیت، آقایان محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان، شهاب الدین صدر و عبدالحسین روح الامینی از احزاب، آقای حسین الله کرم از رزمندگان هستند. البته جامعه مدرسین، جبهه پایداری، هیئات مذهبی، زنان و جوانان نیز قرار است نمایندگان خود را در آینده مشخص کنند.

شورای وحدت اصولگرایان هیأت عالی 17 نفره را تشکیل داده است تا آنها با شور و مشورت هم فرایند انتخابات را پیش ببرند. با احمد کریمی اصفهانی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره ترکیب اعضای این هیأت گفتگو کردیم.

چه کسانی در هیأت 17 نفره شورای وحدت عضویت دارند؟

 

5 نفر به نمایندگی از احزاب، 3 نفر از جامعه روحانیت، 2 نفر از جامعه مدرسین، 2 نفر از زنان، 2 نفر از جوانان، یک نفر از هیئات مذهبی، یک نفر از رزمندگان  و یک نفر هم از جبهه پایداری هیأت 17 نفره یا شورای سیاستگذاری را تشکیل می دهند. البته نام برخی اعضا مشخص شده و برخی نیز در آینده مشخص خواهد شد. اعضایی که تا به الان مشخص شدند، دارند جلسات را به طور منظم پیش می برند.

به طور مشخص می فرمایید که چه کسانی هم اکنون در هیأت عالی هستند؟

آقایان پورمحمدی، سیدرضا تقوی و محمدحسن ابوترابی فرد از جامعه روحانیت، آقایان محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان، شهاب الدین صدر و عبدالحسین روح الامینی از احزاب، آقای حسین الله کرم از رزمندگان هستند. البته جامعه مدرسین، جبهه پایداری، هیئات مذهبی، زنان و جوانان نیز قرار است نمایندگان خود را در آینده مشخص کنند. البته در جلسات نخست آقایان باهنر و بادامچیان به عنوان شخصیت های حقیقی شرکت می کردند که بعد مصوبه شد شخصیت حقیقی عضو ترکیب هیأت عالی نباشد بر همین اساس من و آقای ضرغام صادقی که امضای 7 حزب ملی و 3 حزب استانی را داشتیم و به نمایندگی آنها در جلسات می رفتیم، این نمایندگی به آقای باهنر و آقای بادامچیان داده شد. نکته دیگر آنکه آقای روح الامینی هم در شورای ائتلاف حضور دارد و هم در شورای وحدت.

به نظر می رسد که تعداد اعضای هیأت عالی شورای وحدت از 17 عضو به 21 عضو افزایش پیدا کرده و قرار است سه کرسی به نمایندگان شورای ائتلاف داده شود که آن 20 نفر به علاوه شخص آیت الله موحدی کرمانی ترکیب 21 نفره هیأت عالی را تشکیل می دهند، آیا این طور است؟  

هیأت عالی یا در واقع شورای سیاستگذاری متشکل از 17 نفر بود، شورای ائتلاف هم اگر به این نتیجه رسید که به شورای وحدت بپیوندد می تواند طبق ساختار تعریف شده وارد شود. طبق این ساختار شخص حقیقی نمی تواند عضو هیأت عالی شود. هر کدام از آن سه نفر شورای ائتلاف به یک حزب وابسته هستند و اگر می خواهند عضو هیأت عالی شوند، کافی است 7 حزب ملی و 3 حزب استانی عضویت آنها را امضا کنند تا بتوانند به طور حقوقی عضو هیأت عالی شوند. به عنوان مثال جمعیت ایثارگران به علاوه 6 حزب ملی و 3 حزب استانی می توانند امضا کنند تا آقای حدادعادل به نمایندگی از آنها در ترکیب هیأت عالی حضور پیدا کند.

برخی چهره های اصولگرا در تهران و شهرستان ها ستاد انتخاباتی خود را اراه اندازی کردند، چقدر تضمین وجود دارد که آنها به مکانیزم شورای وحدت متعهد شوند؟

بستگی به تعهد افراد دارد، برخی ها ضمن آنکه در مجموعه ائتلاف ها وارد می شوند، ستاد انتخاباتی هم راه می اندازند که این کار بسیار زننده ای است چون کار خوبی نیست که طرف هم در فرایند وحدت باشد و هم متفرق کار کند.

شنیده شده که قرار است درخواستی به صورت کتبی، شفاهی یا طوماری از آیت الله رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انجام شود، آیا این طور است؟

طبق نظرسنجی ها شانس آقای رئیسی بالاتر بقیه افراد است. اگر ایشان بیاید باعث وحدت حداکثری اصولگرایان می شود. حالا اینکه دعوت رسمی بنویسند یا خیر، هنوز قطعی نشده است.

منبع: نامه نیوز

 
 

مطالب پیشنهادی