19:23 1399/09/12

هیچ توجیهی برای تایید تجاوز اسرائیل به هر کشوری تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل مفتاح نیوز؛ ترور فخری زاده بحث و جدلی در میان توده مردم عرب به راه انداخت و مسئله عجیب این است که برخی به بهانه مخالفت با سیاست های ایران در منطقه این ترور را تایید کردند. حتی با وجود این که انگشت اتهام به سمت اسرائیل نشانه رفته است. یعنی آنها مخالف مداخله ایران در کشورهای دیگر هستند اما از مداخله اسرائیل در کشورهای دیگر حمایت می کنند. این نوعی تناقض و روان گسیختگی سیاسی محسوب می شود.

ترور فخری زاده جنایت تروریستی تمام عیار است و درصورت درست بودن اتهام های ایران علیه اسرائیل به این معنا است که ما با تروریسم دولتی مواجه هستیم که در هر صورت محکوم است.به علاوه این که طرح هسته ای ایران تحت نظارت نهادهای بین المللی است.بنابراین این ترور نقض قانون بین المللی و حقوق بشر و مداخله در امور دیگران است.

در موضع کشورهای عربی در قبال ترور فخری زاده باید نکات زیر مد نظر قرار گیرد:

 -نخست:مخالفت با سیاست ایران در منطقه توجیهی برای تایید هرگونه تجاوز خارجی به این کشور نیست زیرا پذیرش آن به این معنا است که فردا نوبت ما است زیرا اسرائیل تهدیدکننده اصلی امنیت ملی عربی می باشد.

-دوم:تایید ترور در ایران به معنای توجیه غیر مستقیم سیاست ترور اسرائیل است که عربها بهای آن را پرداخته اند.

-سوم:عربها باید به یاد داشته باشند ترور استاد فخری زاده یا سردار سلیمانی به خاطر ملت سوریه ،عراق یا غیره نبوده بلکه آمریکا و اسرائیل این جنایت ها را با هدف سیطره بر منطقه و محقق ساختن منافع خود انجام می دهند و این به نفع کشورهای عربی نیست.

-چهارم:سخن بیهوده اشغال چهار پایتخت عربی از سوی ایران و دشمن بودن این کشور با عربها نادرست و بی اساس است. ایران از طریق متحدان خود و شهروندان این چهار کشور در این کشورها حضور دارد و آنها حق دارند کشور خود را آنگونه که مناسب می بینند، اداره کنند. اما اسرائیل نیروی اشغالگری است که سرزمین های عربی را در فلسطین و سوریه اشغال کرده و به همسایگان عرب خود بی وقفه با حمایت آمریکا تعرض می کند. این مقایسه بی اساس است.

خلاصه این که جنایت ترور فخری زاده باید مردود و محکوم باشد؛ زیرا نمی توان اقدامات نیروی اشغالگر اسرائیل را توجیه  کرد و هر فرد عربی که آزادی،استقلال و بهار عربی را تایید می کند، نباید تجازو اسرائیل به ایران،سوریه یا لبنان را بپذیرد حتی اگر با سیاست های حکومت های این کشورها مخالف باشد. مخالفت با این حکومت ها به هیچ عنوان به معنای تایید اسرائیل نیست.

نشریه القدس العربی/به قلم عایش محمد/ترجمه:مهری بهرامی

مطالب پیشنهادی