9:51 1399/09/08

هدف رئیس جمهور کنونی آمريکا بیشتر این است که اقتدار رئیس جمهور منتخب آینده را از بین ببرد، تا میراث سیاسی خود را اصلاح کند.
به گزارش سرویس بین الملل مفتاح نیوز؛ هنجارهای مورد حمله وی مانند پذیرش پیروزی دشمن و انتقال مسالمت آمیز قدرت از یک طرف به طرف دیگر معیارهایی است که تاکنون باعث افتخار امریکا بوده است.
یک رئیس جمهور در پایان دوره ریاست جمهوری خود می تواند اقدامات نمادین را برای تحکیم میراث خود اتخاذ کند. اما سیاست دونالد ترامپ کمتر در جهت اصلاح میراث سیاسی خود و بیشتر در تضعیف اقتدار رئیس جمهور آینده امریکا است.
این سیاست زمین سوخته زمانی نفرت انگیز است که بودجه دولت بعدی را برای حمایت از اقتصاد محروم کند ، چیزی که بانک مرکزی امریکا در بیانیه ای غیر معمول از آن ابراز تاسف کرد.
شکست های پی در پی وکلای دونالد ترامپ که از تئوری توطئه تقلب گسترده دفاع می کنند ، در دادگاه باید رئیس جمهور و اکثریت ساکت نمایندگان جمهوری خواه کنگره را به سرعت به سر عقل می آورد. متاسفانه بدین گونه نبود.
این ادعای دستکاری در انتخابات که به نفع جو بایدن بود ، اما به طرز عجیبی به جمهوری خواهان امکان داد کرسی های مجلس نمایندگان را بدست آورند ، باطل است. دونالد ترامپ بی تفاوت به واقعیت ها همچنان پافشاری کرد و توده ای عظیمی از رأی دهندگان به جمهوریخواهان را با خود به همراه کرد.
صدور تایید نتایج میشیگان در بیست و سوم نوامبر ، با وجود تاکتیک های تأخیرآمیز رئیس جمهور ، رئیس جمهور را مجبور کرد انتقال را به طور رسمی آغاز کند ، بدون اینکه هنوز به شکست خود اذعان کند.
باید امیدوار بود که قضاوت تاریخ درباره کارآموز آشوب طلب سخت باشد. زیرا مردی که وعده داده بود عظمت امریکا را بازگرداند با رفتار خود آن را تحقیر کرد.

منبع:نشریه لوموند فرانسه/مترجم:سیده هاجر محسنیان

 

مطالب پیشنهادی