16:25 1396/12/22

 

 

به گزارش مفتاح، سردار مهدی معصوم بیگی در نشست پایان سال با خبرنگاران با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی برای حفاظت از جان مردم

جان خودش را در طبق اخلاص قرار داده است، خط ونشان برای اراذل واوباش کشید وگفت: من با صدای بلند اعلام می کنم که تحرک اوباش خط قرمز نیروی انتظامی استان است و دستی که با قمه به سمت مردم بلند شود را با تیر می زنیم. در همین جا اعلام می کنم که اجازه عرض اندام به اراذل واوباش نمی دهیم و برخورد با هر گونه تحرک اراذل را داریم.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله این نیرو پرداخت و مواد مخدر را ابر اسیب جامعه عنوان کرد وگفت: طی یکسال اخیر ۲۹ تن انواع مخدر کشف و ۲۱ هزار نفر در این زمینه دستگیر شده اند و ۶۵۶ طرح مبارزه با مواد مخدر در سطح استان اجرا شد که ۱۴۵ باند قاچاق مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند.

افزایش 26 درصدی کشف سرقت

سردار معصوم بیگی ازشناسایی و انهدام  ۲۵۰ باند بزرگ سرقت در استان اصفهان خبر داد که این آمار نسبت به سال ۹۵ با افزایش ۲۶ درصدی روبه‌رو بوده است. وی همچنین در خصوص اقدامات پلیس در حوزه مسترد کردن اموال مسروقه با توجه به سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای برگرداندن اموال مردم گفت: در سال جاری در خصوص سرقت‌های خرد و کلان ۱۴۱ میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقان کشف و به مالباختگان تحویل شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در حوزه راهوراز آمار بالای مرگ ومیر عابران پیاده گله کرد وگفت: در سال جاری ۳۵۰ نفر در تصادفات درون شهری جان باخته‌اند که ۵۷ درصد از جانباختگان موتورسواران و ۲۷ درصد عابران پیاده هستند که آمار استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است.همچنین ۵۶۰ نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست داده‌اند. بیش‌ترین علت تصادفات عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز و عدم رعایت فاصله طولی عنوان شده است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: در این زمینه در یک سال اخیر ۳۷۰۰ پرونده در این زمینه تشکیل شده است که با افزایش ۳۶ درصدی پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان روبه رو بودیم. بیش از یک هزار خودروی حامل قاچاق در استان اصفهان توقیف شده است، وچهار هزار نفر قاچاقچی کالا نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

 

وی در ادامه از موفقیت پلیس فتا در جهت مبارزه با تخلفات دنیای مجازی گفت و از موفقیت 86 دردصد این پلیس عنوان کرد که البته آمار کلاهبرداری های اینترنتی وبرداشت های بانکی با مطلع شدن مردم با کاهش مواجه بوده است.

وی برداشت‌های غیر مجاز، موضوعات ضد اخلاقی، نشر اکاذیب و مزاحمت‌های اینترنتی را از مهم‌ترین تخلفات حوزه فضای مجازی در استان اصفهان اعلام کرد و افزود: در این زمینه طرح "کوا" را در دستور کار قرار دادیم تا به کودکان در این زمینه آموزش‌های لازم را در خصوص استفاده از فضای مجازی ارایه دهیم.

آماده باش 1500 نیرو در طرح نوروزی

بنا به گفته سردار معصوم‌بیگی طرح نوروزی نیروی انتظامی استان اصفهان از ۲۷ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین سال ۹۷ ادامه می‌یابد. و برای طرح نوروزی ۱۵ هزار نیروی انتظامی بسیج شده اند. در طرح نوروزی ۱۵۰۰ گشت خودرویی، موتوری و پیاده و ۲۴۲ ایستگاه ماموریت پلیس نیز در سطح استان اصفهان در این ایام فعال خواهد شد.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین با اشاره به اجرای طرح "آرامش" در استان اصفهان افزود: برای این امر برای بیش از دوهزار معتاد متجاهر، سارقان خرد و سخت معتادان سارق محلی برای اسکان تعبیه شده تا آرامش بهتری را در نوروز در اصفهان داشته باشیم.

کشته شدن 39 نفر در چهارشنبه سوری سال گذشته

وی چهارشنبه اخر سال را یک موضوعی اجتماعی دانست و تاکید کرد، بایستی باید با کار فرهنگی این امر مدیریت شود و در راس این امر خانواده‌ها می‌توانند بهترین نقش را ایفا کنند. در سال گذشته ۳۹ نفر در استان اصفهان در چهارشنبه سوری مجروح شده و یک نفر جان باخت، امیدواریم این آمار در سال جاری با کاهش روبه‌رو شود

 

البته وی بر برخورد نیروی انتظامی با کسانی که امنیت را در چهارشنیه پایان سال مختل کنند تاکید کرد و گفت: برای این امر با دستگاه قضایی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و چنانچه از خودرو و موتورسیکلت استفاده کنند خودروی آنها تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود.

 

وی چهار تخلف تصادف، سرقت، نزاع و درگیری و جرایم مالی را صدر تخلفات استان اعلام کرد و افزود: کمترین جرم استان اصفهان نیز سرقت مسلحانه از بانک‌ها و طلافروشی‌ها است که به صفر رسیده است.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان شایعات مربوط به دستگیری وکشته شدن کشاورزان شرق تجمعات اخیر را رد کرد وافزود: نیروی انتظامی جلساتی را با معتمدان کشاورزان داشته است و سیاست نیروی انتظامی استان در این زمینه این است که حق آبه کشاورزان را به رسمیت می‌شناسد.

 

وی افزود: حق نظم و امنیت عمومی را نیز باید توجه داشته باشیم و نباید تحرک پذیری در بین کشاورزان ایجاد شود و حق عمومی به مخاطره بیفتد. نیروی انتظامی طی چند روز اخیر در کنار کشاورزان بوده استو سعی در ایجاد نظم شهر بوده است.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در اژیه و ورزنه نیز در کنار مردم بوده است و هیچگونه تلفاتی در این زمینه نداشتیم، گفت: کشاورزان باید مراقبت کنند تحت تاثیر جرایانات ضد انقلاب قرار نگیرند.

 

 

مطالب پیشنهادی