18:45 1399/04/06

موافقت مشروط با تامین اعتبار متروی بهارستان تامین اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی متروی بهارستان – اصفهان

به گزارش  مفتاح و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ محمد باقر نوبخت در حاشیه بازدید از قطار شهری بهارستان - اصفهان گفت: سازمان برنامه و بودجه با تزریق این مبلغ از منابع دولت برای تکمیل طرح قطار شهری اصفهان– بهارستان به شرط انعقاد تفاهم نامه‌ای در خصوص مشخص کردن زمان تکمیل آن در استانداری موافق است.

محمدباقرنوبخت افزود: براین اساس مجری طرح باید تعهد کند، طرح قطار شهری بهارستان - اصفهان تا پایان اسفند امسال آماده بهره‌برداری شود و همچنین مشخص گردد که دولت اعتبار موردنیاز را در چه بازه زمانی نیاز است، پرداخت کند.

محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران بهارستان هم در این بازدید ابراز امیدواری کرد: در صورت تامین اعتبار لازم، تا پایان دولت دوازدهم شاهد بهره برداری و افتتاح متروی بهارستان - اصفهان به عنوان یکی از مهمترین اتفاقات خوشایند در شهر بهارستان از زمان تاسیس این شهر تاکنون باشیم.

قطار شهری بهارستان ادامه خط یک متروی کلانشهر اصفهان است که اسفند سال ۹۰ کلید خورد در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای نخستین بار در کشور است که در اجرای این طرح از ریل تولید ملی استفاده می‌شود.

زیرسازی و ابنیه این طرح کلان شهری با ۱۴.۱ کیلومتر در ۲ قطعه شامل سه ایستگاه سپاهان شهر، راه آهن و بهارستان در دست اجراست که در قطعه اول با ۴.۷ کیلومتر مسیر ایستگاه صفه تا راه آهن به صورت زیرگذر و گالری و در قطعه دوم با ۹.۴ کیلومتر از ایستگاه راه آهن تا شهر بهارستان به صورت روگذر و اجرای گالری احداث می‌شود و اصفهان را به بهارستان متصل می‌کند.

تاکنون ۲ کیلومتر از مسیر بهارستان تا قلعه شور با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی ریل گذاری شده و در مجموع پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی و ابنیه فنی (احداث گالری) قطار شهری بهارستان به ۷۵ درصد رسیده است.

مطالب پیشنهادی