7:14 1399/04/16
به گزارش مفتاح و به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران که به ریاست اقاي روحانی، برگزار شد، مسائل جاری اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس جمهور دستورات لازم را در هر مورد صادر کرد.

در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی به تصویب هیات وزیران رسید.

تهاتر مطالبات و بدهی‌های بانک ملت با بدهی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی به سازمان امور مالیاتی کشور
با موافقت هیات وزیران، مطالبات و بدهی‌های بانک ملت با شرکت‌‌ مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی به سازمان امور مالیاتی کشور به مبلغ ۲ هزار میلیارد تهاتر می‌شود.
شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی تا سقف تهاتر انجام شده، حسب مورد جایگزین بانک ملت می‌شود و مکلف است ضمن اصلاح حساب، حسب مورد نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور در سررسید مقرر بر اساس ضوابط و مقررات مربوط با هماهنگی سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان خصوصی‌سازی اقدام نماید.

اصلاح مصوبه مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای آزادراه شش خطه قائمشهر – ساری
هیات وزیران مصوبه مربوط به مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای آزادراه شش خطه قائمشهر – ساری را اصلاح کرد.
به موجب اصلاح مصوبه مذکور، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی مجاز است با حفظ مالکیت دولت، برای تامین منابع مالی، اجرا، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال آزادراه قائمشهر- ساری به طول حدود (۴۴) کیلومتر اقدام نماید.
همچنین وزارت راه و شهرسازی ۵۰ درصد منابع مالی لازم برای احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص آن را از محل ردیف اعتباری مربوط و فروش اوراق مشارکت در چارچوب مقرر در قوانین بودجه سالانه تأمین و در مدت اجرا متناسب با پیشرفت کار و طبق مفاد قرارداد منعقده به حساب مشترک طرح واریز می‌نماید. طرف مشارکت نیز تأمین ۵۰ درصد باقی مانده منابع مالی لازم برای احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص را تعهد و تأمین و به حساب مشترک طرح واریز می‌کند.

 
 
کپی لینک

مطالب پیشنهادی