احمدرضا دلیران فیروز معاون امور جوانان انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران در گفت و گوی اختصاصی با سرویس اجتماعی مفتاح نیوز با اشاره به نقش مهم عوامل اقتصادی در افزایش میزان آسیب های اجتماعی بالاخص در بین جوانان گفت:بیکاری، تورم و افزایش شاخص ضریب جینی باعث بیشتر شدن فاصله طبقاتی می‌شود و این امر نقش مهمی در رشد آسیب های اجتماعی به ویژه در بین قشر جوان دارد.
 
دلیران فیروز تحلیلگر راهبردی سیاست در ادامه افزود:نابرابری درآمدی و شکاف طبقاتی عاملی تاثیرگذار در کاهش امید به زندگی و افزایش خشونت و ایجاد حس عدم امنیت در جامعه است و نمی‌توان منکر ارتباط مستقیم شرایط اقتصادی و میزان آسیب های اجتماعی شد.
 
دلیران فیروز معاون امور جوانان انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران با اشاره به نقش وضعیت اقتصادی در شاخص های آسیب های اجتماعی گفت:خوشبختانه بنابر اعلام وزارت کشور، ایران رتبه بهتری در شاخص های آسیب های اجتماعی از میانگین جهانی دارد اما باید تلاش کرد که پدیده های اجتماعی در شاخص آسیب های اجتماعی منجر به تهدید و بحران اجتماعی نشود. 
 
احمدرضا دلیران فیروز کنشگر سیاسی به خبرنگار سرویس اجتماعی مفتاح نیوز گفت:طلاق، فرار از منزل، خشونت خانگی، کودکان خیابانی و کار، خودکشی، تکدی گری، ناهنجاری های موجود در فضای مجازی، مواد مخدر و روان گردان، مصرف الکل و دخانیات، عرفان های نوظهور، وندالیسم و حاشیه نشینی و ... از شاخص های آسیب های اجتماعی است که مشکلات اقتصادی نقش ویژه ای در تشدید آن ها دارد که باید بدقت مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع آن تلاش کرد. 
 
دلیران فیروز معاون امور جوانان انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران در پایان در ارتباط با فعالیت های این انجمن افزود:هدف این سازمان و تلاش های مجدانه ریاست آن، آگاهی بخشی و توانمندسازی آحاد جامعه در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه است.
پایان مصاحبه/

مطالب پیشنهادی