11:52 1399/12/12

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: با پایان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در جلسات مختلف کمیسیون تلفیق بودجه و تشکیل کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی و در نظر گرفتن نیازهای شهری همچنین مطالبات مردمی و اولویت‌های کارشناسی شده در نهایت پرونده این لایحه با رقم چهار هزار و ۴۴۱ میلیارد تومانی تصویب شد.

به گزارش مفتاح نیوز؛ اکبر سلیم نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال آینده ۶۹ درصد از منابع شهر صرف پروژه‌های عمرانی خواهد شد و ۳۱ درصد بودجه نیز صرف هزینه‌های جاری می‌شود.

وی با اشاره به چند چشم‌انداز تدوین شده در راستای تصویب بودجه ۱۴۰۰ گفت: در چشم‌انداز اول؛ شهری زیبا، محصور در فضای سبز، قطب منطقه گردشگری با فرصت‌های طبیعی، تفریحی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به چشم‌انداز دوم افزود: در این چشم‌انداز، شهری سالم، با نشاط و پایدار با الگوی مشخص سیمای شهری تعریف شده است که ۱۳۳ میلیارد تومان در این حوزه هزینه خواهد شد.

,وی گفت: چشم‌انداز سوم نیز در حوزه سیستم حمل و نقل عمومی و معابر شهری است که ابر پروژه‌ها مانند مترو، بزرگراه شمالی و توسعه حمل و نقل عمومی را شامل می‌شود و ۱۹۴ میلیارد تومان از کل بودجه را شامل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: در چشم‌انداز چهارم شهری علمی دانشگاهی تحقیقاتی با بودجه ۳۹ میلیارد تومانی پیش بینی شده است که در حوزه دانش هزینه خواهد شد، در چشم‌انداز ششم مسائل فرهنگی اجتماعی شهر با بودجه‌ای بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان هزینه پیش بینی شده است.

سلیم نژاد ادامه داد: به ترتیب بودجه ۴۸ میلیارد تومانی و یک هزار و ۶۷۷ میلیارد تومانی برای چشم اندازهای هفتم و هشتم در زمینه «شهری امن و عدالت محور» و «مدیریت شهری و نهادهای برنامه محور» یعنی حوزه خدمات اداری تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع چشم اندازهای پیش بینی شده ۱۱۳ برنامه اجرایی داریم برای این تعداد ۵۵۶ ردیف پروژه به مبلغ دو هزار میلیارد ۶۸۹ تومان تخصیص داده شده که پروژه جدیدی برای سال ۱۴۰۰ تعریف نشده است.

مطالب پیشنهادی