به گزارش مفتاح، به تازگی در شبکه‌های اجتماعی انتقادهای زیادی به ناکافی بودن بودجه نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین بالا بودن بودجه یکی از نهادها با نام جامعه المصطفی العالمیه مطرح شده است. سازمان برنامه و بودجه در واکنش به این انتقادات اعلام کرد: بودجه نوسازی و تجهیز مدارس در لایحه بودجه ۹۸ معادل ۱۸۵۰ میلیارد تومان است، نه ۱۱ میلیارد تومان. همچنین اعتبارات جامعه المصطفی العالمیه ۲۰۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبار مصوب قانون سال ۱۳۹۷ (۳۰۳  میلیارد تومان) حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است.
طبق اعلام این سازمان، اعتبارات هزینه‌ای سازمان غذا و دارو از محل اعتبارات عمومی لایحه  بودجه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، با ۲۴ درصد رشد نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۷ به میزان ۴۱۲ میلیارد ریال پیش بینی شده است و رقم ۳۳۰ میلیارد ریال عنوان شده بودجه مصوب سال ۱۳۹۷ آن سازمان است. همچنین سازمان مذکور دارای ۱۲۵۰ میلیارد ریال درآمد اختصاصی است.
این سازمان در پایان افزوده است: ۱۴ میلیارد دلار در لایحه بودجه ۹۸ برای واردات کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت مجزا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی