17:44 1399/04/11

به گزارش مفتاح و به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ "محمدرضا محمدی" در بازدید سرزده از پیست موتورسواری و اتومبیل رانی نقش جهان و فعالیت های هیات موتورسواری و اتومبیلرانی ضمن تحسین ورزشکاران فعال در این رشته اظهار داشت: این هیات پتانسیل بالایی برای جذب علاقه مندان و تخلیه هیجان جوانان دارد.

وی افزود: با اطلاع رسانی خدمات این هیات به جوانان و آشنایی علاقه مندان با این محیط می توان خطرات ناشی از هیجانات جوانی در سطح شهر ، اتوبان ها و خیابان ها که برای خود د دیگران چالش انگیز هستند را کاهش داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با بهبود و بهینه سازی محیط پیست موتورسواری می توان به کاهش تصادفات رانندگی این وسیله نقلیه و ارتقای فرهنگ ترافیک موتورسواران دست یافت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در پایان از دست اندرکاران این مجموعه تقدیر کرد و اظهار داشت: با راه اندازی اینگونه مکان ها و تخلیه هیجان جوانان می توان به ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث و تلفات رانندگی کمک کرد.

 

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان  در ادامه  با اشاره به برگزاری مانور زندگی با و بدون کلاه ایمنی گفت:  کارشناسان آموزش همگانی نیروی انتظامی به منظور افزایش دانش انتظامی و ترافیکی شهروندان و پیشگیری از وقوع جرایم و حوادث ترافیکی اقدام به برگزاری جلسات آموزشی در جوامع هدف می کنند.

وی با اشاره به اینکه این آموزش ها به گروه های مختلف مانند دانش آموزان پیش دبستانی، دبستانی، جوانان، بزرگسالان ارایه می شود اظهار داشت: هدف اصلی پلیس از اجرای این برنامه های آموزشی کاهش وقوع جرایم و حوادث ترافیکی است.

سرهنگ محمدی ادامه داد: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مستمرا در جوامع مختلف هدف حضور می یابند و متناسب با نیازهای آن جامعه اقدام به ارایه آموزش می کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: آموزش فرهنگ صحیح رانندگی اگر از دوران کودکی آغاز شود و در وجود کودک نهادینه شود این کودک یک فرد قانونمند می شود که این مهم به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان آموزش همگانی پلیس راهور قرار گرفته است.

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود: در مجموع آموزش همگانی یک نقش بی بدیل و راهبردی در تغییر و تحول فرهنگ ترافیکی شهروندان دارد که می بایست دیگر دستگاه ها نیز وارد عمل شدند و در کنار پلیس به این مهم توجه ویژه شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان تصریح کرد: متاسفانه هر ساله شاهد فوت تعدادی زیادی از موتورسیکلت سواران به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی هستیم .

سرهنگ محمدرضا محمدی هدف از اجرای مانور زندگی با و بدون کلاه ایمنی را فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سواران دانست و خاطر نشان کرد: هنگام وقوع تصادفات با موتورسکیلت بیشترین ضربه به سر موتورسوار وارد می شود که استفاده از کلاه ایمنی استاندارد می تواند جان یک انسان را که سرمایه عظیمی است از مرگ نجات دهد که بازهم به جوانان عزیز و موتورسیکلت سوار توصیه می شود استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرند و به توصیه های پلیس توجه کنند.

 

مطالب پیشنهادی