به گزارش مفتاح مهدی مشهدی در گفتگوییدر ارتباط با فراهم سازی زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری در اردستان اظهار داشت: زیر ساخت مجتمع گردشگری «آسمان» اردستان از ابتدای سال با هزینه یک میلیارد ریال آغاز شده و در ادامه مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخصیص داده شد که پیمانکار مشغول کار است.

وی افزود: پروژه مجتمع گردشگری «کاشکی» که به شکل نیمه‌کاره رها شده بود با تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زیر ساخت آن آغاز شده تا با تکمیل شدن این مجموعه، مورد استفاده مسافران و گردشگران واقع شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: زیرساخت‌هایی که برای مجتمع گردشگری در نظر گرفته شده عبارتند از نمازخانه، سرویس بهداشتی و حمام که این گونه خدمات باید به شکل رایگان در اختیار مسافر و گردشگر قرار گیرد و دولت هم مکلف است تا به اینگونه مجتمع‌های میان راهی کمک کند.

وی افزود: کاخ سرهنگ آباد با نصب پنج دوربین به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال و هزینه‌های جانبی دیگر از جمله دکل مورد نظر به شکل ۲۴ ساعته توسط میراث فرهنگی شهرستان اردستان و استان کنترل می‌شود.

مرمت ضلع غربی کاخ سرهنگ آباد آغاز شد

مشهدی ابراز داشت: مرمت ضلع غربی این مجموعه منحصر به فرد با هزینه دو میلیارد ریال آغاز شده و پیمانکار در حال حاضر مشغول کار است.

وی در ارتباط با جایگاه گردشگری اردستان ادامه داد: جایگاه گردشگری اردستان به شکلی است که هنوز سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در این بخش ندارند و این در شرایطی است که هزینه‌های دولتی نمی‌تواند جوابگوی گردشگری را رونق دهد.

مردم اردستان ذهنیت خوبی به مجموعه گردشگری ندارند

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان افزود: مردم در اردستان ذهنیت خوبی به مجموعه گردشگری نداشته و فکر می‌کنند تمام فعالیت‌های میراثی حتماً باید توسط میراث فرهنگی انجام شود که می‌طلبد همه در این راستا مشارکت داشته باشند زیرا میراث فقط یک سازمان حاکمیتی است که موضوع مجوزها و نظارت‌ها را در اختیار دارد.

وی گفت: کار مرمت آجر فرش پشت بام مسجد جامع اردستان با متراژ ۴۰۰ متر و با هزینه ۴۵۰ میلیون ریال در حال انجام است که به زودی کار کنترل این مجموعه با ۱۵ دوربین و هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آغاز خواهد شد.مهر

6سال حبس در انتظار مجرمان آتش سوزی کاخ سرهنگ‌آباد زواره

مطالب پیشنهادی