9:44 1397/07/18

 

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، حمید باقری سرپرست اداره کل پست استان اصفهان به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست در جمع خبرنگاران بهبود کیفیت خدمات به مردم را یکی از مهمترین اهداف این اداره کل برشمرد ودر ادامه افزود: شرط لازم برای ما رضایت مردم است. تلاش می کنیم سیستمی طراحی کنیم که رضایت مردم حاصل شود.

وی در ادامه، برنامه محوری با توجه به ظرفیت‌ها ، بهره گیری از فن‌آوری های روز وهوشمند‌سازی وشکل گیری پست بر اساس نیاز مردم را از مهمترین اهداف پست بیان کرد.

باقری در ادامه از راه‌اندازی سرویس پست کالا در اصفهان خبر داد وگفت: این طرح برای اولین بار در اصفهان شروع شد و مردم با استفاده از این سرویس و از طریق تماس با شماره 41401می توانند کالا و مرسولات پستی خود را درب منزل تحویل مامور پست بدهند. این طرح فعلا به صورت پایلوت از شعبه بازار شروع شده است وبا آغاز این طرح 20 درصد ارسال مرسوله افزایش داشته است.

بنا به گفته سرپرست اداره کل پست طرحی ویژه در هفته پست راه اندازی شده است که این امکان را به مردم می دهد مرسوله را در همان روز تحویل، دریافت کنند. طرح توزیع "مرسولات ویژه قبول در همان روز" در حال حاضر بین شهره‌های اصفهان وتهران راه اندازی شده است و تا ساعت 14 کالا دریافت وساعت 22 در تهران تحویل داده می شود.

 

باقری با اشاره به دریافت یک میلیون و 200 هزار کارت ملی در اصفهان از بلوکه شدن 78 هزار و 701 کارت ملی در اداره پست خبر داد و افزود: این افراد تا کنون برای دریافت کارت ملی هوشمند خود مراجعه نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت لازم برای تحویل کارت ملی درب منازل آماده شد گفت: با توجه به آماده‌سازی زیر ساخت لازم، اداره ثبت احوال با توجه به اینکه باید اثر انگشت از افراد دریافت می‌شد با این طرح موافقت نکرد و افراد برای دریافت کارت ملی باید به مراکز مراجعه کنند.

وی 91 مرکز را آماده تحویل کارت ملی اعلام کرد که مشکلی برای صدور وتحویل کارت ملی هوشمند به مردم ندارند.

 

43 درصد از مکان های شهر اصفهان پلاک ندارد

 یکی از طرح‌های پست طرح جی نف بود که در این طرح اطلاعات مکانی کلیه سیستم‌ها وبانک های اطلاعاتی برای دسترسی آسان به اطلاعات هماهنگ می‌شود اما با گذشت مدت‌ها از استارت اجرای این طرح هنوز اتفاق محسوسی رخ نداده است . باقری در این باره گفت: عملیات بهنگام سازی اطلاعات مکانی در سه شهر اصفهان، کاشان وشاهین شهر انجام شده است. و تا کنون 5 میلیون و 200 رکورد ازاطلاعات مکانی ثبت شده و کد‌پستی‌ها ارائه واطلاعات به روز شده است. اما در اصفهان هنوز 500 هزار مکان باید پلاک بندی بشود.

وی با اشاره به همکاری 13 دستگاه برای راه اندازی طرح "جی‌نف" گفت: زیر ساخت لازم آماده نشده است و نقشه‌های پایه در بعضی سازمان‌ها محیا نبوده است. طبق رایزنی‌هایی که صورت گرفته قرار شد سازمان نقشه برداری نقشه کلیه مکان‌ها آماده کند و در اختیار ما بگذارد. در ابتدای اجرای طرح، آشنایی با طرح نبود اما امروز همکاری خوبی در حال انجام است.

بنا به گفته وی حرکت اجرای پروژه کند است وممکن است سامانه جی نف که امکان دسترسی به اطلاعات کلیه مکان ها را به سرعت در اختیار بگذارد ودر زمان بحران به راحتی اطلاعات را دراختیار نیروهای امدادی بگذارد تا 6 سال اینده به بهر برداری برسد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با شهردار اصفهان برای تسریع در روند پلاک گذاری منازل شهر اصفهان گفت: شهردار در این جلسه قول دادند تا در اولین جلسه با معاونانشان این موضوع را مطرح و مشکل پلاک گذاری حل بشود.

بنا به گفته سرپرست اداره کل پست تنها 57 درصد مکان های شهر اصفهان پلاک دارند و43 درصد مکان ها فاقد پلاک هستند.

 

مطالب پیشنهادی