16:18 1398/10/08

به گزارش مفتاح، جشنواره نشریات دانشجویی امسال در اصفهان برگزار می شود. 683 نشریه دانشجویی در دانشگاه آزاد فعالیت می کنند که می توانند اثار خود را به دبیرخانه چهارمین جشنواه ارسال کنند. جشنواره چهارم با محوریت گام دوم انقلاب برگزار می شود و دانشجویان می توانند مطالب تولیدی خود را با عناوین سبک زندگی اسلامی، عدالت ومبارزه با فساد، رشد علمی، اقتصاد مقاوتی واستقلال وازادی، علوم و پژوهش و اخلاق ومعنویت به جشنواه ارسال کنند.

حجت الاسلام کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی پیرامون برگزاری این جشنواره گفت: تهیه نشریه یکی از عرصه های مهم دانشگاه است که سابقه بلند مدت دارد. در حال حاضر دهها نشریه با عناوین مختلف تهیه می شود.

بنا به گفته وی نشریات دانشجویی دورن سازمانی است ونیازی به دریافت مجوز ار وزارت ارشاد ندارد، اما باید چهار چوب دانشگاه را رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی محلی است برای تمرین گفت: فضای نشریات فضایی است که نخبگان در آن تمرین می کنند تا بعد بتواند در عرصه مطبوعات کشور وارد شوند وفعالیت کنند.

کلانتری به نقش آفرینی نشریات دانشجویی اشاره داشت وافزود: ما از نشریات پشتیبانی می کنیم . دانشگاه فضای نخبگانی است وباید عرصه نقد پذیری در دانشگاه را گسترش داد.  

چهارمین جشنواره نشریات دانشجویی در 8 اسفند ماه در دانشگاه آزاد خوراسگان برگزار می‌شود و اثار دانشجویان در قالب تیتر، خبر،مصاحبه، گزارش، اینفوگرافیک، طنز و کاریکاتور داوری می شود.

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشجو باید هم با سواد باشد هم عنصر فرهیخته اجتماعی باشد گفت: جشنواره چهارم در همین راستا برگزار می شود نگاه مدیریتی به همین سمت است و همه می توانند ورود پیدا کنند و مطلب بنویسند.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در خصوص آمار نشریات دانشجویی گفت: از سال 95 تا کنون 333 نشریه مجوز دریافت کرده اند ودر حال حاضر 683 نشریه در دانشگاه داریم.

بنا به گفته رضا نصیری  برگزاری اردوهای آموزشی برای فعالان نشریات دانشجویی در دستور کار است و دانشجویان در کارگاه های تخصصی شرت می کنند و اموزش های تخصصی دریافت می کنند.

در حال حاضر 19 نشریه صنفی، 88 نشریه سیاسی وتشکلاتی، 222 نشریه فرهنگی، 77 نشریه دینی، 22 نشریه ادبی، 34 نشریه هنری وعلمی 5 نشریه طنز وکاریکاتور، 31 نشریه تخصصی و 32 نشریه علوم پایه در دانشگاه های کل کشور مجوز گرفته اند.

 

مطالب پیشنهادی