14:13 1397/04/23

 

 

به گزارش مفتاح، به همت مجمع خیرین سلامت استان اصفهان ودانشگاه علوم پزشکی وحوزه هنری اولین جشنواره "فیلم کوتاه مهر سلامت" در اصفهان کلید خواهد خورد. مهدی سیدین نیا دبیر جشنواره مهر سلامت، در نشست خبری با اصحاب رسانه،  با بیان اینکه ایده برگزاری جشنواره فیلم کوتاه یک ایده مردمی بوده است گفت: با توجه به تلاشی که خیرین در حوزه سلامت انجام می دهند که بخشی به جشم می آید وبخشی نه. بر همین اساس گفته شد که بهتر است هنر در خدمت سلامت قرار بگیرد وگوشه ای از این تلاش ها  به کمک هنر به نمایش در بیاید.

وی با اشاره به استقبال هنرمندان از این ایده گفت:  با توجه به نظر هنرمندان در این حوزه محورهای جشنواره شکل گرفت و تا امروز آثار خوبی فرستاده شده است. بنا بر  استقبالی که انجام شده است قرار است جشنواره 15 روز تمدید بشود وتا 15 مرداد مهلت ارسال آثار تمدید شده است.

سیدین نیا با اشاره به اهمیت امنیت وسلامت مردم به هزینه های بالای سلامت در کشور پرداخت و ادامه داد: اگر بخواهیم یک بیماری دیالیز را در نظر بگیریم. 30 هزار دیالیزی در کشور وجود دارد که هر روز هم در حال افزایش است. در هر 5 سال هر دیالیزی 250 میلیون تومان هزینه درمان دارد. که هزینه سنگین اقتصادی به کشور وارد می کند.

دبیر جشنواره مهر سلامت با تاکید بر فرصت جشنواره برای فرهنگ سازی ونشاندن اهمیت کار خیر در امر سلامت و کمک به حوزه سلامت گفت: با توجه به اینکه اهمیت جشنواره در تداوم آن است قرارشد این جشنواره تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره کاملا حرفه‌ایی برگزار می‌شود گفت: برای انتخاب فیلم‌ها هیات انتخابی وهیات داوران متخصصی داریم که آثار را بررسی می کنند. داوران از چهره های سینمایی انتخاب شده اند. موضوعات جشنواره مستند، داستانی، فیلنامه و بخش دانش‌آموزی است که توسط موبایل یا دوربین خانگی تهیه می شود.

وی در ادامه به حمایت از فیلم سازانی که ایده های خوب و متفاوتی داشتند اشاره داشت. حمایت اساسی از فیلم سازان جوان وحمایت از دانش آموزان فیلم ساز وجریان سازی در تولید فیلم از مهمترین اهداف جشنواره بیان شد.

دبیر جشنواره افزود: تا کنون 500 اثر به جشنواره ارسال شده است. جشنواره از 16 مرداد تا 30 مرداد به هیات انتخاب می رود واثار تا 15 شهریورتوسط هیات داوران داوری خواهد شد. اختامیه جشنواره هم 23 تا 26 مهر خواهد بود.

استفاده از آثار و نمایش این آثار به شکل‌ها وروش های مختلف یکی از اهداف جشنواره خواهد بود. پخش از تلویزیون، نمایش قبل از فیلم ها در سینما، از ایمن روش ها خواهد بود.

هزینه جشنواره بر عهده مجمع خیرین سلامت است

 

سید حسین رضا زاده رئیس جشنواره با تاکید بر اینکه مجمع خیرین سلامت هزینه‌های این جشنواره را تقبل کرده است، ادامه داد: البته سایر ارگان‌ها قول همکاری داده اند .

وی هزینه برگزاری جشنواره را 400 میلیون برآورد کرد ودر ادامه افزود: هنوز هزینه‌های به صورت کامل براورد نشده است اما بخشی از این هزینه به صورت مساعدت تامین می‌شود.

وی هدف برگزاری جشنواره را ترویج فرهنگ نیکوکاری و ارتقا نظام سلامت با اولیت پیگیری و همدلی خیرین و ارج نهادن به مقام خیر اندیشی حوزه سلامت عنوان کرد وگفت: این جشنواره 15 عنوان دارد وشرکت کنندگان با توجه به این موضوعات در این جشنواره شرکت می کنند. معرفی افراد نیکوکار در عرصه سلامت، معرفی آثاروقف شده، نذر وقت در حوزه سلامت،جایگاه سلامت در حوزه اقتصدای، پیشگیری قبل از درمان و نقش آن در بهبود وضعیت اقتصاد خانواده و بیماریهای خاص ونقش خیریه در درمان این بیماریها از جمله این موضوعات خواهد بود.

رضا زاده در ادامه از استقبال اکثر استان‌ها برای شرکت در جشنواره مهر سلامت خبر داد وافزود: برگزاری این جشنواره در پر رنگ کردن نقش خیرین در امر سلامت وترغیب نیکوکاران برای شرکت در امر سلامت موثر خواهد بود.

وی افزوده شده برگزاری جشنواره مهر سلامت در اساسنامه مجمع خیرین سلامت را سندی بر تداوم اجرای این جشنواره دانست وگفت: دبیرخانه جشنواره دائمی خواهد بود و برگزاری جشنواره مهر سلامت از اهداف خیرین سلامت ثبت شده است.

وی همچنین به امضا تفاهم نامه مجمع خیرین سلامت کشور با وزارت بهداشت برای تقبل قسمتی از مسئولیت وزارت خانه و مهول کردن قسمتی از وظایف حوزه سلامت به مجمع خبر داد وگفت: امیواریم با امضا این تفاهم نامه اتفاقات خوبی در حوزه سلامت بیفتد و حضور خیرین ونیکوکاران در این حزه پر رنگ بشود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان

 

در ادامه دکتر مهدی احمدی فر رئیس سازمان حوزه هنری وعضو شورای سیاستگذاری جشنواره مهر سلامت، بر رویکرد اصلی جشنواره که به کارگیری هنر وابزار تخصصی فیلم  وسینما در معرفی خیرین ونیکوکاران حوزه سلامت است تاکید کرد وادامه داد: گسترش این جشنواره به گسترش فرهنگ نیکوکاری به ویژه در حوزه سلامت کمک خواهد کرد.

وی با تاکید کردن بر اینکه ترغیب کردن افراد به نیکوکاری حتی در کشورهای پیشرفته توسط سمن ها وگروهای مختلف صورت می گیرد افزود: نیکوکاری یک امر انسانی است که در ذات همه نهفته است و در شریعت ما ب آن تاکید فروان شده است.

وی یکی از وظایف حوزه هنری را حمایت از جوانان و هنرمندان جوان بیان کرد که در طول سال اتفاق می‌افتد. حمایت از جوانان در این جشنواره و جوانانی که فیلم نامه های خوبی دارند وامکان تولید فیلم  راندارند را یکی از اهداف حوزه  هنری در این جشنواره اعلام کرد وافزود: 7 اثر خوب به جشنواره رسید که توانایی ساخت آن را نداشتند وما امکانات برای تهیه فیلم در اختیار آنها گذاشتیم تا ساخته بشود.

وی برگزاری ورک شاپ وکارگا های آموزشی رایگان برای هنرمندان به صورت رایگان را یکی از برنامه‌های حمایتی حوزه هنری  از جشنواره مهر سلامت بیان کرد.  

مطالب پیشنهادی