16:08 1397/05/01

 

به گزارش مفتاح و به نقل از پایگاه خبری پلیس، دکتر "حمید رضا فولادگر" در گفت و گو اختصاصی با این پایگاه با بیان اینکه مجلس در حال به روز کردن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، گفت: آخرین اصلاحیه لایحه دولت به کمیسیون اقتصادی آمده و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته است و هم اکنون نمایندگان در حال بحث روی جزئیات آن هستند.

وی افزود: یکی از راه های برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور، مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید ملی است و در این زمینه، طرحی را در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس آماده کرده ایم که با تصویب آن در صحن علنی، شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از نبود نظارت بر اجرای قوانین گلایه کرد و ادامه داد: قوانین خوبی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم؛ اما برای نحوه اجرای آن ها نظارت مطلوبی نداریم که مجلس باید نظارت های خود را در این حوزه بیشتر کند.

این مقام مسئول در ادامه از کمک مجلس شورای اسلامی به نیروی انتظامی در سرعت بخشیدن به طرح های مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و گفت: در زمینه مبارزه جدی و قاطعانه با قاچاقچیان کالا، مجلس تماما در خدمت ناجا است؛ به طوری که کمک می کند تا هم از نظر تجهیزات و امکانات مدرن و به روز تقویت شود و هم با هیچ گونه خلأ قانونی در انجام مأموریت هایش مواجه نشود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس از اختصاص سامانه های هوشمند بازرسی خودرو به ناجا خبر داد و خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که نیروی انتظامی وقتی می خواهد وارد میدان عمل شود، هم از ابزارهای قانونی و هم از وسایل سخت افزاری و تجهیزات مورد نیاز برای بازرسی خودروها که البته همه این ابزارها در داخل کشور تولید می شوند و این خود نیز نوعی حمایت از تولید ملی به شمار می آید، برخوردار باشد.

فولادگر در خصوص تقویت بودجه نیروی انتظامی نیز عنوان کرد: امروز مسئله امنیت کشور از هر موضوعی در اولویت قرار دارد و باید برای تقویت نیروی انتظامی که حافظ امنیت کشور است، تلاش کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: در همین راستا مجلس طی سال های اخیر کمک های لازم برای افزایش اعتبارات در بودجه ناجا را لحاظ کرده و چنانچه باز هم مسئولان این نیرو درخواستی در این زمینه داشته باشند، قطعاً با موافقت نمایندگان رو به رو خواهند شد.

مطالب پیشنهادی