18:08 1399/04/10

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل استانداری اصفهان،ایوب درویشی دوشنبه شب در کمیته نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا در سالن اجتماعات استانداری افزود: باید مراجعات مردم به ادارات و مکان‌های مختلف را کم کرد و به سمت مجازی شدن اقدامات حرکت کنیم تا کمتر شاهد تجمع باشیم.

 

وی با بیان اینکه باید برخورد جدی و سختگیرانه بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد، تصریح کرد: در تصمیمات قبلی قرار شد از متولی تمام امکان واحدهای دولتی و غیردولتی برای اجرای پروتکل‌ها تعهد کتبی اخذ شود و در صورت عدول جهت مراتب به دستگاه قضایی ارجاع شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان بیان کرد: باید برای تمام صنوف و گروه‌هایی که تجمع در آن‌ها صورت می‌گیرد رابط بهداشتی در نظر گرفته شود.

 

درویشی با اشاره به اینکه باید نظارت‌های بیشتری بر اصناف اعمال شود، ادامه داد: همچنین بازرسی استانداری نظارت بر ادارات و اجرای پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر کند و در صورت عدم اجرا پروتکل‌های سختگیرانه اعمال شود.

اخبار بیشتر

بستری شدن ۷۶ بیمار جدید با علائم مشکوک به کرونا

افزایش آمار بیماران بستری به دلیل ابتلا به کرونا/ مردم بی خیال شده اند

وی با بیان اینکه از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در اماکن ضروری است، اظهار کرد: باید آمادگی کافی برای اجباری شدن ماسک را داشته باشیم و تدابیری در این راستا اتخاذ شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: باید در اصناف، ادارات و رفت و آمدها فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی، شست و شوی مکرر دست با آب و صابون و استفاده از ماسک رعایت شود همچنین اقداماتی در زمینه اطلاع رسانی و آموزش صورت بگیرد و از تجمعات جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه باید رابطان بهداشت در کارخانه‌ها، ادارات و واحدهای صنفی بزرگ معرفی شوند، خاطرنشان کرد: باید در بدو ورود مراجعان به دستگاه‌ها اجرایی و اماکن مختلف استفاده از ماسک و خودکار شخصی مورد تاکید قرار گیرد.

 

درویشی ادامه داد: باید شهرداری اصفهان نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در پارک‌ها، آرامستان و شهربازی انجام دهد و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه انجام دهد.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقداماتی متعددی برای کنترل بیماری کرونا شکل گرفته است، افزود: طرح ترافیک، در خانه بمانیم و غربالگری در ورودی شهرها انجام شد اما اکنون باید برای نظارت‌های مستمر طرح‌هایی در نظر گرفته شود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تصریح کرد: در زمان حاضر باید اقداماتی برای اجرایی شدن ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر آن‌ها صورت بگیرد.

 

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی