14:37 1399/07/29

 به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ" محمدرضا هاشمی فر" در گفت و گو با خبرنگار  گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال شهروندان که در آن سارقان از سلاح سرد برای ایجاد رعب و وحشت و در برخی مواقع نیز ضرب و جرح قربانیان استفاده می کردند این موضوع به صورت ویژه در قرارگاه های اصلی و فرعی مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان مطرح و تیم ویژه ای از کارآگاهان خبره و مجرب مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفتند.

 

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارقان در گروه های 4 نفره به وسیله 2دستگاه خودرو در سطح شهر تردد کرده و پس از ارتکاب عمل مجرمانه خود از محل متواری می شدند.

سرهنگ هاشمی فر تصریح کرد: پس از پایش تصویری و رصد هوشمندانه مجرمان و همچنین استفاده از یک سری اقدامات پلیسی سرانجام مخفیگاه سارقان در یکی از مناطق حاشیه ای شناسایی و طی یک عملیات منسجم و ضربتی تمامی اعضای این باند که 12 نفر بودند دستگیر شدند.

این مقام انتظامی از اعتراف متهمان به 50 فقره سرقت اموال شهروندان با استفاده از سلاح سرد و ضرب و جرح شهروندان خبر داد و اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در پرونده مذکور این است که تمامی افراد دستگیر شده غیربومی و از استان های مختلف هستند و میانگین سنی آنها نیز بین 17 تا 30 سال است و بیشتر آنها برای اولین بار مرتکب جرم شده بودند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان پائین آمدن سن مجرمان به ویژه مجرمان خشن را زنگ خطری برای جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: بایستی این موضوع به صورت ویژه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و از آسیب ها و زمینه های گرایش جوانان به سمت ارتکاب جرم جلوگیری کرد.

سرهنگ هاشمی فر با تقدیر از اقدام سریع، ضربتی و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی استان در شناسایی این باند مجرمانه گفت: کسانی که بخواهند با اعمال خلاف خود در نظم و امنیت جامعه اخلال ایجاد کرده و باعث نگرانی و نا امنی شهروندان شوند، بدانند که در کمترین زمان پس از وقوع جرم سایه پلیس را بر سر خود خواهند دید و بایستی در برابر قانون پاسخگوی اقدامات خود باشند.

مطالب پیشنهادی