15:35 1397/02/01

 

 

 

به گزارش مفتاح، به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری، مدیر سازمان اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان در نشست با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته فرهنگی اصفهان پرداخت.

محمد عیدی از حرکت به سمت شهر فرهنگی سخن گفت و داشتن شهرزیست پذیر وانسان محور ومعنا گرا را لازمه تحقق شهر فرهنگی عنوان داشت.

معاون شهردار، اصفهان را یک جهان شهر معرفی کرد وگفت: « البته شهر جهانی باید شاخصه‌های بومی خود را در  جهان معرفی کند و به شرطی به این جایگاه می رسد که مدیران شهری آن بتوانند جاذبه ها وداشته های شهر را به جهانیان بشناسانند.

بنا به گفته وی با اشاره به اختلاف بر سر تعیین زمان هفته نکوداشت که هم در اردیبهشت وهم در آذرماه مدنظر بود، هفته فرهنگی در اردیبهشت تعیین شد وهفته نکوداشت اصفهان به اذر ماه منتقل شد.

هفته فرهنگی اصفهان از سوم تا نهم اردیبهشت در اصفهان برگزار می شود. 67 برنامه کلان در سطح شهر برنامه ریزی شده است که 110 برنامه مختلف نیز در مناطق ومحله های مختلف دیده شده است.

عیدی بالا رفتن نشاط اجتماعی را یکی از عوامل کاهشآاسیب‌های اجتماعی و افسردگی در مردم می داند که مبنا در برنامه ریزی هفته فرهنگی بالا بردن نشاط اجتماعی عنوان شد.

وی در ادامه، راه رسیدن به شهر فرهنگی را احترام به حقوق همه شهروندان دانست وافزود: « تلاش شده تا همه شهروندان از همه امکانات وبرنامه ها استفاده کنند. تلاش شده همه مخاطبان در هر سن و جنسی بتوانند از برنامه بهره ببرند حتی افراد توانخواه و معلول.

توجه به سمن ها و نخبگان واستفاده وافزایش مشارکت اجتماعی اقشار مختلف در برگزاری برنامه‌های فهرهنگی هفته اصفهان دیده شده است.

بنا به گفته عیدی، عمده برنامه‌های هفته فرهنگی شهر اصفهان، عرصه محور است و در معابر عمومی شهر برگزار می شود. بزرگداشت اساتید بزرگ علمی وفرهنگی اصفهان، بزرگداشت امیر قلی امینی با مشارکت خانه مطبوعات وانجمن روزنامه نگاران و اهدا نشان امیر قلی امینی به خبرنگاران برتر است، برگزاری نمایش های خیابانی، برنامه های ورزشی ومسابقات فرهنگی وورزشی،  برنامه های محیط زیستی با موضوع هوای پاک وحمل ونقل پاک، اکران مستند، اجرای موسیقی و برنامه ای متنوع دیگر در شهر اصفهان برگزار می شود.

وی در خصوص برگزاری جشنواره فیلم کودک ونوجوان هم گفت: قطعا جشنواره در اصفهان برگزارمی‌شود. امور جشنواره در حال انجام است واینکه دبیر اجرایی جشنواره تا کنون مشخص نشده به دلیل این است که دبیر اجرایی باید با دبیر جشنواره منطبق بشود. ما نظر داریم دبیرخانه جشنواره به یکی دوهفته نباشد وتمام اخبار از دبیراخانه جشواره در اصفهان منتثل شود.

مطالب پیشنهادی