9:17 1395/10/13

به گزارش مفتاح، نماینده کانون‌های بازنشستگان صنعت و معدن فولاد کشور گفت: بازنشستگان پیگیر انتقال از صندوق بازنشستگی فولاد به صندوق بازنشستگی کشور هستند.

مجتبی احمدی با بیان اینکه صندوق فولاد آینده‌ای ندارد و همچنان وضعیت آن مبهم و بهم ریخته است، اظهار کرد: بازنشستگان فولاد از نظر بودجه‌ای نمی‌توانند مطمئن باشند که چه زمانی حقوق دریافت می‌کنند، به همین دلیل درخواست دارند به صندوق بازنشستگی کشور متصل شوند.

وی با بیان اینکه بازنشستگان فولاد تقاضا دارند صندوق بازنشستگی فولاد به صندوق بازنشستگی کشور وصل شود، افزود: صندوق فولاد به هیچ عنوان جوابگوی مسایل بازنشستگان نیست، اما صندوق بازنشستگان کشوری به بودجه کشور وصل است و اطمینان داریم در روز مشخصی حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود .

بدهی سنگین صندوق بازنشستگان فولاد

مدیرعامل کانون بازنشستگان فولاد اصفهان با بیان اینکه پرداخت حقوق‌ها ثبات ندارد و تمام ماه‌ها پرداخت‌ها با تاخیر است، تصریح کرد: در حال حاضر صندوق بازنشستگان فولاد یک هزار میلیارد تومان از سال 1391 تاکنون و هم‌چنین 67 میلیارد تومان نیز در سه ماهه ابتدای امسال بابت افزایش 12و نیم درصدی حقوق‌ به بازنشستگان فولاد بدهکار است.

احمدی با بیان اینکه هم اکنون 86 هزار نفر بازنشسته مشارکت، صندوق بازنشستگی فولاد هستند که در 31 استان کشور ساکن نیز هستند، گفت: استان اصفهان 46 هزار نفر بازنشسته ذوب آهنی و حدود چهار هزار نفر نیز بازنشسته فولاد دارد که بر اساس این تعداد باید بیشترین سهم از این صندوق را استان اصفهان داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر با خواسته بازنشستگان برای انتقال به صندوق بازنشستگی کشور موافقت شود، بازنشستگان حقوق پایدار پیدا می‌کنند و مشکل آنها برطرف می‌شود.

نماینده کانون‌های بازنشستگان صنعت و معدن فولاد کشور با بیان اینکه درمان ذوب آهن از حدود 19 ماه پیش تا کنون قطع شده است، اضافه کرد: بیمه بازنشستگان طبق آیین نامه بیمه فولاد است، در حالی که ذوب آهن می‌خواهد این بیمه را از بازنشستگان بگیرد، اما ما این را قبول نداریم و آن را حق خود می‌دانیم.

احمدی اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از بازنشستگان بیمه فولاد و تعدادی نیز بیمه سلامت هستند، که برای افرادی که تحت بیمه سلامت قرار گرفته‌اند می‌خواهند قرارداد بیمه تکمیلی ببندند، اما بازنشستگان در بیمه فولاد هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، اما در بیمه تکمیلی باید 25 درصد پرداخت کنند.

وی افزود: بیمه تکمیلی نه تنها امتیازی برای بازنشستگان ندارد، بلکه پولی نیز از حقوق آنها کسر می‌شود و اگر شرکت ذوب آهن و فولاد مبارکه با بیمارستانی قرارداد ببندند مشکل بازنشستگان برای درمان رفع خواهد شد و دفترچه بیمه آنها را بیمارستان‌های طرف قرارداد پذیرش می‌کنند.

قرارداد درمان با بیمارستان‌ها بسته شود

مدیرعامل کانون بازنشستگان فولاد اصفهان ادامه داد: در حال حاضر فولاد و ذوب آهن با هیچ بیمارستانی قرارداد درمانی ندارد، اما در شورای تامین استان اصفهان قرار شد ذوب آهن با چهار بیمارستان الزهرا، شهید چمران، سید الشهدا و فیض قرارداد ببندد و در حال حاضر تنها بیمارستان مطهری فولادشهر افراد را پذیرش می‌کند که برای همه بازنشستگان امکان مراجعه به این بیمارستان نیست.

احمدی گفت: هفته گذشته تعداد بسیاری از نمایندگان مجلس در جمع بازنشستگان ذوب آهن و فولاد حضور پیدا کرده و قول پیگیری خواسته‌های بازنشستگان را دادند، اما اگر از مجلس قانون انتقال بازنشستگان از صندوق فولاد به صندوق بازنشستگان کشوری بیرون آمد یعنی نمایندگان کمک کرده‌اند اما اگر تصویب نشد یعنی پیگیری و کمکی از سوی آنها نشده است. موضوع درخواست بازنشستگان فولاد دوباره به کمیسیون تلفیق و برنامه ششم بازگشت و امیدوارم به زودی جلسه کمیسیون در این خصوص برگزار شود.

وی با بیان اینکه بیمه درمانی بازنشستگان فولاد حساس و فوق العاده است، تصریح کرد: بیمه عمر و حادثه بر عهده ذوب آهن است، هم‌چنین ذوب آهن هزینه‌هایی را که کارگران و کارمندان از جیب خود کردند را نمی‌دهد و بنی را که سالی یک بار می‌داده را هم اکنون قطع کرده است که این موارد برای بازنشستگان فوریت دارد.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی