17:08 1399/06/24
 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  «محمدجواد آذری جهرمی» افزود: استفاده از شبکه شاد در سراسر کشور رایگان شده است و همه اپراتورها استفاده از این شبکه را برای دانش آموزان و معلمان رایگان کردند.

وی گفت: معلمان جدای از شبکه شاد برای آموزش مجازی نیاز به بسته‌هایی داشتند که مقرر شد از ساعت ۲۰ امشب بسته‌های سه ماهه رایگان برای ۷۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی سراسر کشور که فروردین ماه در سامانه وزارت ارتباطات ثبت نام کرده بودند،  فعال شود.

وزیر ارتباطات افزود: آن دسته از معلمانی که هم اکنون بسته‌های فعالی دارند این بسته‌ها برایشان ذخیره می‌شود و پس از اتمام بسته سه ماهه از آن بسته‌ها می‌توانند استفاده کنند.

آذری جهرمی گفت: تمدید این بسته‌های آموزشی معلمان منوط به ارزیابی شرایط پس از این سه ماه است و اگر آموزش مجازی ادامهداشته باشد برای آن هم برنامه ریزی می‌کنیم.

بسته ویژه دانش آموزان

وی درباره بسته ویژه دانش آموزان هم گفت: یکسری سایت‌های سفید در دسترس دانش آموزان قرار می‌گیرد که هماهنگی‌های لازم با وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و این بسته می‌تواند از طریق اپراتورهای خانگی و تلفن همراه به صورت رایگان استفاده شود و با همان شماره تلفنی که دانش آموزان در شبکه شاد ثبت نام کرده‌اند این بسته قابل استفاده است.

وزیر ارتباطات افزود: استفاده از آن بسته‌ها علاوه بر شبکه شاد در پیام رسان‌های داخلی هم خواهد بود که تلاش می‌کنیم این بسته تا اول مهر فعال شود.

اتصال ۸۶ هزار مدرسه

آذری جهرمی از اتصال رایگان ۸۶ هزار مدرسه در سراسر کشور به اینترنت خبر داد و گفت: هم اکنون مدارس در حال استفاده هستند.

وی افزود: سه بسته دیگر برای دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید وعده داده بودیم که از ابتدای مهر همه دانشگاه‌هایی که وزارت علوم به ما اعلام کرده باشد،  سایت‌های آموزشی مورد نیازشان رایگان خواهد بود.

وزیر ارتباطات گفت: بسته‌ای هم برای دانشجویان و اساتید برنامه‌ریزی کرده‌ایم که آن هم تا ابتدای مهر فرآیند ثبت نامش آغاز می‌شود.

جهرمی گفت: با این اقدامات عدالت آموزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری تحقق می‌یابد و دستور رئیس جمهور هم عملی می‌شود.

وی افزود: ما در کنار دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید هستیم و علاوه بر تامین زیرساخت در هزینه آن‌ها نیز مشارکت می‌کنیم تا هیچ کسی از تحصیل باز نماند.

مطالب پیشنهادی