به گزارش مفتاح، استاندار کرمان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اولین اظهارات خود بعد از استعفایش را مطرح کرد و گفت: جناح بازی های سیاسی فقط خیانت به مردم است.

علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی  دو منطقه جیرفت و عنبرآباد استان کرمان، رای ۴۱ میلیون ایرانی را یک سرمایه اجتماعی هنگفت دانست و گفت: کشورهایی بودند که با ۱۵ سال حکومت دچار فروپاشی شدند اما مردم ایران بعد از گذشت ۴۰ سال باز هم حاکمیت نظام را با رای خود تایید کرده اند.

رزم حسینی ادامه داد: ۱۶۰ هزار مردم در جیرفت و عنبرآباد رای داده اند یعنی ۱۶۰ هزار سرمایه اجتماعی که باید این سرمایه های اجتماعی به سرمایه اقتصادی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه حسن روحانی رییس جمهور کل ایران است و کسی حق توهین به رای مردم را  ندارد، گفت: نباید دنبال اختلاف و جناح بازی باشیم ما یک جناح داریم آن هم جناح خدمت است دلسوز واقعی این مملکت کسی است که دنبال جناح خدمت باشد.

مردم به کارنامه مسئولان رای داده اند

رزم حسینی یاد آور شد: مردم به کارنامه ها رای داده اند ما باید با عملکرد مسئولان، گروهای قانونی و نهادهای نجیب سرمایه های اجتماعی را به سرمایه اقتصادی تبدیل کنیم.

وی گفت: مسئولان و مدیران استان کرمان نباید محافظه کاری کنند و باید آزادی داشته باشد و این در حالی است که  کارنامه مشخص کننده عملکرد است و این مقام ها برای خدمت به مردم بوده و برای کسی نمانده است.

رزم حسینی افزود: ما خواسته های جدی داریم ما خواسته هایمان را خواهیم گرفت و گره توسعه یافتگی را در استان را باز خواهیم کرد.

آن مسئول چه گناهی کرده اصول گرا و اصلاح طلب است و چه کسی  جوابگوی گریه فرزند آن مسئولی است که آبرو حیثتش را برده اید

استاندار کرمان با تاکید به اینکه ما اجازه نداریم فردی را برای سلیقه سیاسی اش عزل کنیم، اظهار کرد: آن مسئول چه گناهی کرده اصول گرا و اصلاح طلب است و چه کسی  جوابگوی گریه فرزند آن مسئولی است که آبرو حیثتش را برده اید.

وی خط اعتدال را عدل، انصاف و عدالت در استان کرمان دانست و گفت: همه مردم باید در این جاده خدمت کار کنند وهمه جناح ها در توسعه استان تلاش کنند ما حق نداریم به خاطر جناح به کسی توهین کنیم.

رزم حسینی خود را مدافع مدل توسعه اقتصادی دانست و افزود: در راستای توسعه و آبادانی استان از این مدل دفاع می کنم فقط کافی است دولت ها کوچک تر و چابک تر شوند.

وی یاد آور شد: پست و مقام موقعی ارزش دارد که شما بتوانید اشک محرومی را پاک کنید یا دست فقری را بگیرید یا کاری برای بیکاری ایجاد کنید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ما به دنبال مدیریت جهادی برای اداره استان کرمان هستیم، گفت: مدیریت جهادی به معنی مدیریت جنگ نیست بلکه به معنی  مدیریت فکر، تدبیر، از خودگذشتگی و ایثار است.

جناح بازی های سیاسی خیانت به مردم است

وی ادامه داد: همه باید در سنگر جهادی حضور پیدا کند از هر جناح و گروهی و با هر علایق سیاسی که هستند از این رو  افتخار روحانی به احترام به مخالفانش است و از ظرفیت های آنها استفاده می کند.

وی گفت: در راستای توسعه استان و استفاده از تمام ظرفیت ها به دنبال علایق سیاسی نیستیم که به خود حق دهیم کسی را جابجا کرده یا تنزیل دهیم.

در راستای توسعه استان و استفاده از تمام ظرفیت ها به دنبال علایق سیاسی نیستیم که به خود حق دهیم کسی را جابجا کرده یا تنزیل دهیم

رزم حسینی با تاکید به اینکه استان کرمان طی این ۳ سال نشان داد که با دست خالی و اعتماد عمومی مردم به موفقیت رسیده است، افزود: ثابت کرده ایم در این استان سیاست‌زده می توان سرمایه‌گذارانی جذب کرد.

وی بیان داشت: خدا لعنت کند کسانی را که از دستاوردهای سیاسی استفاده کرده و تخم کینه و اختلاف را در کشور ایجاد می کنند و این جناح بازی های سیاسی فقط خیانت به مردم است.

رزم حسینی از مسئولان و رسانه ها خواست که همگرایی داشته و خود را درگیر بازی سیاسی های سیاسی نکنند و بگذارند مردم از این رای و اعتماد به دولت لذت ببرند.

حل مشکل حمل و نقل محصولات کشاورزی در جیرفت

وی افزود: پایانه تجمیع و بسته بندی محصولات کشاورزی باید با هماهنگی دستگاه ها سریع تر سامان دهی شود و مجوزات لازم صادر و زمین در اختیار قرار گیرد و سازمان حمل و نقل باید تا پایان خرداد ماه در راستای صدور مجوزها اقدام کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در فصل بعدی مردم شهرستان جیرفت مشکل حمل و نقل محصولات کشاورزی نخواهند داشت، گفت: مدیریت فکر در حوزه توسعه شهرستان جیرفت باعث شده است که حمل و نقل و صادرات محصولات کشاورزی به راحتی و با برنامه انجام گیرد.

رزم حسینی بیان داشت: امر توسعه در همه زمینه ها را  معین های اقتصادی به طور داوطلبانه انجام می دهند به گونه ای که در حوزه ورزش و تاسیس کمپ های ترک اعتیاد در استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت معین های اقتصادی را یاری می کند و بخشی از وظایف دولتی را به آنها واگذار کرده است، افزود: اقدامات های خوبی در تنظیم بازار و واحدهای صنعتی توسط معین های اقتصادی صورت گرفته است.

خواسته های جدی داریم

وی گفت: اگر در شهرستان جیرفت توسعه به طور جدی پیگیری شود مشکلات این منطقه حل می شود و این در حالی است که ۵۰ میلیارد تومان در حوزه راه و آهن  و بخش ریلی تخصیص داده شده است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

استاندار کرمان عنوان کرد: خدا را شاکرم که اقدامات خوبی در راستای توسعه و آبادانی استان کرمان انجام شده است و یکی از این اقدامات در رفسنجان و میمند استفاده از مشاورین خارجی یونسکو است که با هزینه یونسکو در حوزه گردشگری برای اولین بار زون های گردشگری را بررسی می کند.

وی با تاکید به اینکه معین های اقتصاد مقاومتی مطالعات جامع  در حوزه گردشگری انجام می دهد، افزود: تلاش و پیگیری های ما برای آبادانی و پیشرفت استان است و مشکلات اساسی عدم اختیارات و دموکراسی مزاحم اداری است.

وی گفت: مسئولان و مدیران استان  باید محافظه کاری نکنند و آزادی داشته باشد و این در حالی است که  کارنامه مشخص کننده عملکرد است و این مقام ها برای خدمت به مردم است و برای کسی نمانده است.

وی افزود: ما خواسته های جدی داریم ما خواسته هایمان را خواهیم گرفت و گره توسعه یافتگی را در استان را باز خواهیم کرد.

منبع: مه16

مطالب پیشنهادی