به گزارش مفتاح، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: انفجار منزل مسکونی در محله شهریار اردبیل به‌دلیل ساخت مواد محترقه دست‌ساز بوده و این حادثه تلخ سبب جان‌باختن ۷ نفر از همشهریان شده است.

ناصر عتباتی دقایقی پیش با حضور در محل انفجار منزل مسکونی محله شهریار اظهار کرد: متأسفانه بی‌احتیاطی و تهیه و تولید مواد محترقه دست‌ساز سبب انفجار در منزل مسکونی در محله شهریار (آزارعلی) اردبیل شده که این حادثه تلخ سبب جان باختن 7 نفر از همشهریان شده است.

وی بیان کرد: این حادثه 4 نفر مصدوم نیز به‌جای گذاشت که حال 3 نفر از این مصدومان مناسب بوده ولی وضعیت جسمانی یک نفر وخیم گزارش شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود:‌ در حال حاضر نیروهای امداد و نظامی و انتظامی در محل حادثه حاضر هستند که برخی از مواد اولیه تهیه و تولید مواد محترقه دست‌ساز در این منزل مسکونی و زیر آوارها کشف شده است.

عتباتی گفت:‌ بی‌احتیاطی و اقدام به تولید مواد محترقه دست‌ساز سبب وقوع این حادثه تلخ در اردبیل شد.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل نیز در محل حادثه اظهار کرد: این حادثه تلخ ساعت 21:05 دقیقه امشب در محله شهریار اردبیل رخ داد که مأموران آتش‌نشانی از نزدیکترین ایستگاه و در مدت 5 دقیقه خود را به محل حادثه رسانده اقدامات لازم برای خاموش کردن آتش و آزادسازی مصدومان و کشته‌ها را انجام دادند.

محمدرضا یعقوبی افزود: مصدومان این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و نیروهای آتش‌نشانی اردبیل نیز سریعاً در محل حاضر شده عملیات آواربرداری را برای یافتن مفقودین احتمالی این حادثه آغاز کردند.

اسامی 7 نفر جان‌باخته این حادثه به‌شرح زیر است:

معرفت عالی 41ساله

رضا عالی 13ساله

بهار جودی 40ساله

حمیدرضا نوحی 13ساله

یوسف جودی 15ساله

قادر خرمدل 39ساله

میررضا موسوی 15ساله.

دختر خردسالی هم که در ابتدا خبر فوت وی اعلام شده بود، با تلاش پزشکان و بازیابی علائم حیاتی به زندگی بازگشت. 5 نفر از شهروندان به‌صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده و 4 نفر مصدوم هم که دارای جراحات وخیم بودند، در بیمارستان بستری شدند و تحت مداوا قرار دارند.

 

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی