اولین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان با حضور اعضای منتخب برگزار شد.

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ اولین جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان با حضور اعضای منتخب برگزار شد، این جلسه با حضور دکتر محسن مصلحی، دکتر حبیب الله حسینی، دکتر علی شکرچی زاده، دکتر مصطفی دهقان نژاد، دکتر کامبیز بهشید، دکتر امین عرب و دکتر پوریا عادلی به عنوان اعضای هیئت مدیره و دکتر علیرضا مقتدری به عنوان بازرس تشکیل گردید.

در این جلسه دکتر محسن مصلحی د به عنوان ریاست انجمن صنفی پزشکان اصفهان انتخاب شد.

همچنین دکتر حبیب الله حسینی به عنوان نایب رئیس و دکتر پوریا عادلی به عنوان دبیر انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان و دکتر مصطفی دهقان نژاد به سمت خزانه دار این انجمن انتخاب شدند.

در این جلسه دکتر محسن مصلحی رئیس انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان گفت: این انجمن بر اساس آسیب شناسی‌های انجام شده در کنار سازمان نظام پزشکی برای حل مشکلات جامعه پزشکی فعالیت خواهد کرد و پیگیر معضلات و مشکلات موجود پزشکان خواهد بود.

او افزود:این تشکیلات به صورت حرفه‌ای به دنبال حل مشکلات جامعه پزشکی با به کارگیری کلیه پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل خواهد بود.

در ادامه این جلسه دکتر کامبیز بهشید ضمن تشریح مراحل اجرایی تشکیل این انجمن افزود: انجمن‌های صنفی ملزم به تشکیل کارگروه‌های تخصصی هستند و به زودی با همکاری اعضای انجمن این کارگروه‌ها تشکیل خواهند شد.

دکتر علی شکرچی زاده در این جلسه ضمن برشمردن برخی از معضلات و مشکلات صنفی و معیشتی جامعه پزشکی بر اتخاذ تصمیماتی کارشناسانه برای حل این مشکلات تاکیدنمود.

دکتر پوریا عادلی، دبیر انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان گفت: به استناد ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و در اجرای آیین نامه چگونگی تشکیل، حدود، وظایف، اختیارات و نحوه عملکرد انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوط که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، این انجمن تشکیل شد و هدف از تشکیل آن حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارفرمایان و جامعه پزشکی است که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز می‌باشد.

در ادامه دکتر امین عرب افزود: کوشش در جهت استیفای حقوق و درخواست‌های مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مناسب جزو وظایف و اختیارات اصلی انجمن صنفی می‌باشد.

دکتر دهقان نژاد گفت: لزوم بهبود وضعیت معیشت و کاری جامعه پزشکی بالاخص پزشکان عمومی از اولویت‌های مهم انجمن صنفی است، در ادامه این جلسه دکتر مقتدری متخصص طب فیزیکی و بازرس انجمن گفت:پزشکان عمومی به عنوان خط اول درمان نقش بسزایی در حفظ سلامت جامعه دارند که متاسفانه بخشی از این همکاران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دکتر پوریا عادلی دبیر انجمن تصریح کرد:بنده به عنوان یک متخصص رادیوتراپی آنکولوژی خود را پیش از هر چیز یک پزشک عمومی می‌دانم و امیدواریم با انجام تمهیدات کارشناسانه ضمن حفظ منافع بیماران و جامعه وضعیت معیشتی بهتری را برای پزشکان متخصص و پزشکان عمومی رقم بزنیم و بتوانیم به سمت اعتلای سطح درمان کشور حرکت کنیم.

دکتر حبیب الله حسینی نایب رئیس انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان در ادامه این جلسه گفت: باتوجه به مطرح شدن طرح تشکیل سازمان طب ایرانی اسلامی در مجلس شورای اسلامی؛ در جلسه هیئت مدیره انجمن صنفی پزشکان استان اصفهان در این خصوص بحث و تبادل نظر انجام گردید.

حسینی افزود:بنابر تصمیم گیری اعضای هیئت مدیره، در مکاتبه‌ای با ریاست سازمان نظام پزشکی کل کشور بر لزوم بررسی کارشناسانه این طرح با حضور صاحبنظرانی از جامعه پزشکی، همکاران متخصص طب سنتی دانشگاهی، جامعه شناسان و اخذ ارشادات مراجع محترم تقلید تاکید گردید.

او گفت:این طرح بهتر است در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت یا کارگروهی در این دفتر بررسی گردد و بررسی این طرح در خارج از اداره طب ایرانی وزارت بهداشت از نظر کارشناسی پسندیده نیست.

حسینی افزود:در کشور‌هایی مثل چین که طب مکمل وجود دارد، فعالیت آن ذیل نظر وزارت بهداشت انجام می‌شود.

مطالب پیشنهادی