12:56 1396/10/16

به گزارش مفتاح، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علي جعفري نژاد" گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فرد ناشناسي با ايجاد پروفايلي در شبكه هاي اجتماعي و درج تصاوير شخصي و خانوادگي وي، موجب هتك حيثيت و آبروريزي او شده، بررسي موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ جعفري نژاد افزود: مأموران پليس فتا اين فرماندهي، با جستجو در فضاي سايبر عامل راه اندازي پروفايل مذكور را شناسايي و دستگير كردند.

اين مقام انتظامي بيان داشت : متهم كه همکار شاكي بوده و به دليل اختلاف، اقدام به انجام اين عمل مجرمانه کرده، که در مواجهه با مدارك و مستندات پليس، صراحتاً به بزه انتسابي اعتراف و تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر از شهروندان خواست به منظور پيشگيري از برخي جرايم در فضاي مجازي، مانند انتشار عکس در اين فضا از ذخيره عکس و تصاوير خانوادگي بر روي گوشي موبايل خودداري کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: افرادي كه به هر نحو اقدام به هتك حيثيت در محيط مجازي مي كنند در نظر داشته باشند ، بر اساس قانون جرائم رايانه اي هر كس بوسيله سامانه هاي رايانه اي و فضاي مجازي موجبات هتك حيثيت شهروندان را فراهم کند، افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود.

مطالب پیشنهادی