12:50 1395/10/11

به گزارش مفتاح، خبرگزاری یونهاپ از عقد قرارداد رسمی همکاری شرکت «دائه لیم اینداستریال» کره جنوبی که از آن به عنوان غول صنعتی و سازندگی این کشور یاد می شود با شرکت پالایش نفت اصفهان (پالایشگاه اصفهان) در ماه آینده میلادی خبر داد.

به نقل از خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، شرکت دائه لیم اینداستریال روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست قرارداد مربوط به بهبود و توسعه پالایشگاه اصفهان را واقع در 400 کیلومتری جنوب تهران دریافت کرده است.

این پروژه به مدت چهار سال اجرایی می شود و خبرگزاری یونهاپ از قول شرکت صنعتی و سازندگی کره ای آورده است که قرارداد رسمی را طرفین ماه آینده میلادی امضا خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، این قرارداد بزرگترین و باارزش ترین قراردادی است که پس از برجام بین یک شرکت کره جنوی و جمهوری اسلامی ایران امضا خواهد شد.

هدف از انجام این همکاری، کاهش تولید نفت کوره و افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده مانند بنزین و گازوئیل و همچنین بالا بردن استاندارد محصولات عنوان شده است.

انتشار این خبرها در رسانه های گروهی کره جنوبی مبنی بر افزایش همکاری دو طرف باعث شد تا سهام «دائه لیم» روز جمعه در بورس این کشور نزدیک به 2 ممیز 66 درصد افزایش یابد.

شرکت «دائه لیم اینداستریال» اعلام کرد که در زمینه توسعه تاسیسات پالایشگاهی با جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که موفق شده با ایران در زمینه توسعه طرح های پالایشگاهی به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون دلار به توافق برسد.

ایران و کره جنوبی سال 1962 میلادی روابط رسمی برقرار کرده اند و از آن زمان بتدریج «دائه لیم اینداستریال» یکی از پیشروترین شرکت های سازندگی در همکاری با تهران بوده است.

اولین قرارداد رسمی دو کشور در سال 1975 میلادی امضا شد و پس از آن ده ها طرح را این شرکت کره ای در کشورمان به ارزش چهار میلیارد و 550 میلیون دلار اجرا کرده است.

شرکت کره ای همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده است: بزودی قراردادهای دیگری با تهران امضا خواهد کرد.

گفتنی است؛ توافقنامه اجرای طرح بهبود فرآیند بهینه سازی پالایشگاه اصفهان 29 تیر امسال در پالایشگاه اصفهان به امضای مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان و مدیر بازاریابی و فروش شرکت "دائه لیم" کره جنوبی رسید.

براساس این قرارداد که به امضای لطفعلی چاووشی مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان و "اس دی هونگ" مدیر بازاریابی و فروش شرکت دائه لیم کره جنوبی رسید، طرح بهبود فرآیند بهینه سازی پالایشگاه اصفهان به مدت چهار سال توسط شرکت کره ای با همکاری پیمارنکاران ایرانی اجرا می شود.

منبع: ایمنا

مطالب پیشنهادی