بدنبال عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی در گفتگو با محمدعلی رامین امارات قربانی اسرائیل

در گفتگوی سرویس سیاسی مفتاح نیوز با دکتر محمدعلی رامین موسس اتحادیه راه اسلامی در آلمان پیرامون ورود رژیم صهیونیستی به خاک امارات متحده عربی و عادی سازی روابط آنها، تحلیل این شخصیت سیاسی جهان اسلام که اتقافا حاوی مطالب قابل توجهی بود مطرح شد که به تفصیل به آن‌ می پردازیم؛

مفتاح نیوز: آقای دکتر رامین در مقدمه نظر خودتان را در خصوص عادی سازی روابط امارات متحده عربی بارژیم‌غاصب صهیونیستی بفرمایید؟
- بالاخره بعد از سال‌ها روابط مخفیانه که گاهی نیمه علنی هم می شد، شیخ امارات، پیوند دیرینه خود را با رژیم ضدعربی، ضداسلامی و ضدبشری صهیونیستی آشکار کرد و وزرای دو رژیم باهم جلوی رسانه ها ظاهر شدند.

نخستین دیدار رسمی وزرای فرهنگ امارات و رژیم اشغالگر اسرائیل پیام‌های فراوانی دارد که به چند مورد آن اشاره می شود:
رژیم های مرتجع عرب منطقه که چهل سال با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، خصومت ورزیده اند، یکی بعد از دیگری، ماهیت ضد عربی و ضد اسلامی خود را نشان داده و ناخواسته، حقانیت نظام انقلابی ایران را به امت اسلام، معرفی می کنند.
این که ولی فقیه، به نیابت از امام زمان عجل الله تعالی فرجه و به جانشینی پیامبر اعظم و ائمه اطهار علیهم السلام، ولایت امر مسلمین و امامت امت اسلامی را به عهده دارند و مورد بخل و بغض و کینه رژیم های آل سعود و سایر همپیمانان او در منطقه قرار دارند و این مخالفت‌ها و معارضه‌ها با ادعای پیروی آنها از  «سلف صالح»، یعنی حضرات ابوبکر و عمر و عثمان، انجام می‌شود، بهترین معرف الگوهای هردو نوع حکومت در جهان اسلام از ابتدا تاکنون است.
جبهه‌ای که امام خامنه‌ای رهبری می‌کنند، مقاومت در برابر ظالمان و تجاوزگران و اشغالگران است، همراه با حمایت از آزادی فلسطین و کمک به حماس (سنی) و جهاد اسلامی (سنی) و حزب‌الله (شیعه) و انصارالله (زیدی) است؛
در مقابل جبهه مقاومت اسلامی، داعش و تکفیری‌های وهابی آل سعود قرار دارند که جز تخریب جهان اسلام و بدنام کردن قرآن مبین و ایجاد رعب و وحشت در میان مسلمانان و سایر جوامع بشری، کارکردشان همراهی با آمریکا و انگلیس و اسرائیل بوده و هست.
همین واقعیات آشکار، یک شناخت دقیق از حقانیت مکتب اهل‌البیت علیهم‌السلام در برابر مدعیان به دست می دهد که هرگز در خلال چهارده قرن گذشته، میسر نبوده است.
آن‌چه اتفاق می‌افتد در ملاءعام و در منظر جهانیان است که باعث تشخیص اسلام ناب به پرچمداری امام خامنه‌ای و تفکیک آن از جهت‌گیری مخالفان ولایت فقیه، یعنی پیروان «اسلام آمریکایی» و «شیعه انگلیسی» خواهد شد.

پس هر حرکتی با انگیزه مخالفت و کینه ورزی علیه نائب امام زمان علیه السلام، چه در داخل کشور، چه در منطقه و چه در هرجای جهان، به طرز حیرت انگیزی، به روشنگری افکار عمومی تبدیل شده و مسیر ظهور را هموار کرده و گام به گام، نجات جامعه بشری را از اسارت جهل و ظلم و کفر و نفاق فراهم می کند.

مفتاح نیوز: پیش بینی شما در خصوص رویه نامناسبی که شیخ بن زائد رییس امارات متحده عربی طی عادی سازی روابط گسترده با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته چیست؟
- در پی اقدام نابخردانه شیخ بن‌زائد رئیس امارات متحده عربی در برقراری رابطه رسمی با رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل، احتمالاتی غیرقابل پیش‌بینی فراروی منطقه و حوزه خلیج فارس قرار گرفته است:
دیر یا زود، «دوبی» که بعد از «بیروت» به کانون اصلی جاسوسان آمریکا و انگلیس و اسرائیل تبدیل شده بود، حالا این مرکز توطئه‌گران فرامنطقه‌ای با سیطره مستقیم صهیونیست‌ها، از این پس سرنوشتش، مثل «عروس خاورمیانه»، بدون آرامش و امنیت و سراسر جنگ و درگیری‌های عوامل و باندهای پرقدرت نفوذی کشورهای فرامنطقه‌ای باهم خواهد بود.
اما این‌که فلسطینیان بالاخره دوستان و دشمنان‌شان را آشکارا بشناسند، قطعا به سود آزادی سریع تر فلسطین خواهد بود.
از طرفی حضور علنی رژیم صهیونیستی در خلیج فارس خطری جدی برای ساکنان پیرامون این دریاست که اگر ادامه یابد، سواحل و بنادر منطقه، از بصره و کویت بحرین و دوحه تا کل سواحل امارات تا بندر فجیره و هرجا که صهیونیست‌ها نفوذ کنند، شبیه بشکه‌های باروت خواهد شد.

مفتاح نیوز: آیا شما ردپایی از حضور دولت ایالات متحده آمریکا در این اقدام رژیم صهیونیستی میبینید؟
- حرکات نابخردانه آل سعود و شیوخ امارات در سرکوب ملت مظلوم و مقاوم یمن و حالا هم همکاری رسمی با صهیونیست‌ها، از نشانه‌های «عملیات نیابتی» آمریکا و انگلیس علیه منافع ملی ما و مصالح جهان اسلام، پس از شروع مذاکرات خسارت‌بار «برجام» است که در ادامه تشکیل داعش و تخریب سوریه و عراق و جنگ یمن، ظاهر می‌شود.

مفتاح نیوز: سفرهای مکرر مسئولین امنیتی و بالاخص رییس موساد به امارات را چگونه ارزیابی می کنید؟
- وقتی رسانه‌های اسرائیلی اعلام می کنند که رئیس موساد بارها به امارات سفر کرده تا مقدمات این رابطه علنی و رسمی را فراهم آورد، معنایش این است که مقاومت درون قبائل این سرزمین در برابر سلطه اسرائیل بر مملکتشان گسترده است.
بنابراین، از این به بعد هم از یک طرف کنترل و سلطه اطلاعاتی صهیونیست‌ها بر آحاد جامعه، بویژه بر جوانان و نخبگان و بزرگان عشایر و سران طوایف و قبائل افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر،  مقاومت مردمی، به مقابله از طرق گوناگون تبدیل می‌شود؛
در نتیجه حاکمان ذلیل امارات برای مهار عزت طلبی و استقلال خواهی مردم خودشان، ناچارأ با مشورت عوامل موساد و سیا و اینتلیجنس سرویس، به سرکوب ناراضیان غیرتمند عرب پرداخته و خود شیوخ فعلی، نخستین قربانیان این پیوند نامبارک خواهند شد.

مفتاح نیوز: نقش خود رژیم صهیونیستی در این بازی سیاسی امنیتی را چطور می بینید؟
- البته با نفاق افکنی صهیونیست‌ها برای مهار شرایط، احتمال بروز جنگ مسلحانه میان قبایل هم روزافزون می شود...
به احتمال قریب به یقین «امارات متحده عربی» متأثر از پیوند با اسرائیل در سراشیبی فروپاشی قرار گرفته، زیرا همه امرای این امارات متحده، زیر بار این خیانت و ذلت نخواهند رفت؛ از طرف دیگر، چند قطعه کردن این کشور و تخاصم شیوخ آن باهم، در جهت سلطه دائمی صهیونیستی خواهد بود.
لذا حفظ استقلال این کشور، باید دغدغه سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران باشد.
 به نظر می رسد، اسرائیل که قصدش سلطه بر کل حجاز و بویژه اماکن مقدسه مکه و مدینه است، اعلام رسمی وابستگی دولتهای حاکم در جزیره العرب را از دولت های ضعیف و حقیر شروع کرده است تا افکار عمومی را برای الحاق آل سعود به اسرائیل هم مهیا کند.

مفتاح نیوز: آقای دکتر رامین در پایان مصاحبه بفرمایید نهایت این‌ وضعیت را چطور ارزیابی می کنید؟
-اما در هرحال، بزودی جوانان رشید جزایر و بنادر و سواحل امارات نشان می‌دهند که خلاف شیوخ بی‌غیرت و عیاش و ذلت‌پذیر حاکم، هنوز هم غیرت عربی و آزادگی اسلامی و شرافت و اصالت قبیلگی در وجودشان موج می‌زند و زیر سلطه اشرار قوم یهود نخواهند رفت...

پایان گفتگو/

مطالب پیشنهادی