به گزارش مفتاح و به نقل از فارس، مهدی معصوم‌بیگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: عملکرد ۴۰ روزه نیروی انتظامی استان اصفهان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بررسی کردیم که در عمده مؤلفه‌های امنیت‌ساز شرایط خوبی در استان اصفهان داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: اولویت‌ها با تمرکز بر قاچاقچیان مواد مخدر و هوشمندسازی پلیس، مقابله با قاچاقچیان کالا با توجه به سال جهش تولید و همچنین برخورد با سارقین و افزایش قدرت کشف پلیس و افزایش نظم و انضباط ترافیکی بوده که در این دوره قدرت کشف انتظامی ۱۸ درصد افزایش داشته است و یعنی کشف پلیس و مقابله با جرائم بهتر شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه دستگیری متهمین سرقت افزایش ۱۹ درصدی وجود دارد، انهدام باند سارقین نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی مواجهه شده است، سارقین منزل، داخل خودرو و سارقین به عنف بیشتر شده و ارزش ریالی ۳۴ میلیارد تومان ارزیابی شده است.

معصوم‌بیگی همچنین عنوان کرد: در خصوص سرقت منزل، خودرو و کیف‌قاپی با کاهش قابل توجه‌ای مواجه هستیم، نزدیک به ۵۴ درصد از کیف‌قاپی کاهش پیدا کرده است؛ در برخی سرقت‌ها مانند سرقت از مغازه، اماکن و موتور سیکلت افزایش وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به این‌که در بخش مقاله با سارقین اقدامات خاصی انجام شده است و با باندهای مهمی برخورد شده است، گفت: باند ۴ نفره سارقین مسلح که در استان‌های دیگر نیز سرقت می‌کردند و حدود ۱۵ میلیارد تومان سرقت داشتند، با شناسایی با آن‌ها برخورد شد، باند ۴ نفره با ارائه چک سرقتی حدود ۱۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند.

وی ادامه داد: همچنین کلاهبرداری در سایت دیوار شناسایی شد که ۱۱۰ فقره از مردم کلاهبرداری کرده بود، باندی که سارقین منزل بودند و بالغ بر ۲۷ فقره سرقت انجام داده بودند و سارقینی با شیوه پنچر کردن خودروها و ایجاد تصادفات ساختگی سرقت می‌کردند نیز شناسایی و برخورد شد.

معصوم‌بیگی خاطر‌نشان کرد: در بحث مقابله با قاچاقچیان کالا و با توجه به سال جهش تولید پلیس موفقیت‌های خوبی داشته است، در حوزه تشکیل پرونده قاچاقچیان کالا افزایش ۸۰ درصدی وجود دارد و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: دستگیری قاچاقچیان کالا نیز ۶۱ درصد افزایش پیدا کرده که ۵۳ خودرو قاچاقچیان کالا توقیف شده است، حدود ۱۸۰ میلیارد تومان نیز در این حوزه کشف شده که نسبت به مدت مشابه ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: در موضوع کرونا و قرار گرفتن در کنار مردم برای شکست دادن این ویروس نیز نیروی انتظامی از ابتدای کار طرحی را در دستور کار قرار داد تا با محتکران اقلام بهداشتی برخورد کند و فاصله‌گذاری اجتماعی را دنبال کند و حدود ۵ میلیون اقلام بهداشتی توسط پلیس اصفهان کشف شده و ۱۲۰ محتکر دستگیر شده‌اند.

معصوم‌بیگی ادامه داد: در فاصله‌گذاری اجتماعی در ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه سال جاری اقدامی در اصفهان اتفاق افتاد که در تاریخ قابل ثبت است و همکاری مردم و طرح ویژه پلیس بسیار خوب بود، در ۱۲ و ۱۳ فروردین شهر اصفهان تقریبا خالی از تردد بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که در برخی مقاطع پلیس در ۲۰۰ نقطه اصفهان استقرار نیرو دارد، بیان داشت: البته بسیج و ارتش نیز به نیروی انتظامی کمک می‌کردند، در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی زوج و فرد حدود ۱۳۵ هزار خودرو اعمال قانون شدند و بیش از ۷ هزار خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شدند، ۵۴۰ خودرو نیز به پارکینگ منتقل شدند؛ حدود ۳۰ هزار خودرو نیز به موطن خود برگشت داده شدند که پلاک‌های غیر بومی بودند و ۴۰ هزار خودرو نیز تذکر دریافت کردند.

وی همچنین یادآور شد: پلیس با آمادگی کامل برای قطع شدن زنجیره کرونا تلاش گسترده‌ای انجام داد، حدود هزار و ۶۰۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمپ شدند.

معصوم‌بیگی با اشاره به جرم در فضای مجازی گفت: سال گذشته با افزایش زیادی در فضای مجازی مواجه بودیم که این شرایط مدیریت شده و حدود ۴۲ درصد وقوع جرم در فضای مجازی کاهش پیدا کرد که یکی از دلایل عمده آن فعال شدن رمز پویا بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: حدود ۶۰ درصد جرائم اینترنتی برداشت از حساب مردم بود که با رمز پویا این جرم کاهش زیادی داشته است، کلاهبرداری اینترنتی حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است؛ البته مردم فرصت را در اختیار مجرمین قرار می‌دهد و پلیس برنامه دارد سواد فضای مجازی مردم را افزایش دهد تا جرم کنترل شود.

وی خاطر‌نشان کرد: پلیس برای ارتقا فرهنگ رانندگی تمرکز پیدا کرده و طرح کلاهی برای زندگی را اجرا می‌کند زیرا عمده موتورسواران به دلیل ضربه به سر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

معصوم‌بیگی: در موضوع مربوط به برخورد با سوداگران مرگ اتفاق عجیبی افتاده است که بخشی از آن ناشی از تلاش‌های مجموعه انتظامی استان اصفهان است و نزدیک به ۹ تن مواد مخدر در این ۴۰ روز کشف شده است که نسبت به مدت مشابه بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: باند‌های بزرگی از قاچاقچیان مواد مخدر شناسایی شده‌اند که در یک مورد نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بود که پلیس این محموله بزرگ را کشف کرد و طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده و امنیت اجتماعی با جدیت در حال انجام است.

وی با اشاره به برخورد با اراذل و اوباش در اصفهان گفت: در سال جاری ۲۹ درصد کنترل‌ها و برخورد‌ها با اراذل و اوباش بیشتر شده است و کشف سلاح ۱۵ درصد افزایش داشته است.

معصوم‌بیگی یادآور شد: در بحث امدادخواهی نیز در طول ماه حدود ۵۰۰ و ۷۰ هزار مرحله زنگ پلیس به صدا در می‌آید که روزانه هزار و ۸۰۰ بار است، در ساعت ۷۷۰ مرحله زنگ پلیس ۱۱۰ در استان اصفهان به صدا در می‌آید و رضایت‌مندی از نیروی انتظامی در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که تکریم ارباب رجوع از اولویت‌های نیروی انتظامی است، بیان داشت: البته سختی‌ها و ظرافت‌های زیادی وجود دارد که مردم باید آن‌ها را نیز در نظر بگیرند و با سختی‌هایی که پلیس دارد بیشتر آشنا باشند.

وی بیان داشت: قرار بود تا ۱۵ ماه رمضان ماشین‌هایی که معاینه فنی ندارند، اقدام کنند اما نیروی انتظامی به دلیل عدم ایجاد تجمع نداشتن معاینه فنی را تا پایان ماه رمضان بلامانع اعلام می‌کند اما مردم این اقدام را به دقیقه نود موکول نکنند.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: تعدادی از همکاران ما مبتلا به کرونا شده‌اند اما آمار قطعی از تعداد دقیق این موارد وجود ندارد، نیروی انتظامی با مردم در تماس است و هرچقدر رعایت شود بازهم امکان انتقال وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد مراکز شماره‌گذاری بیان داشت: در استان اصفهان اقدامی انجام شد و حدود یک ماه پیش برای باز شدن مراکز شماره‌گذاری برنامه‌ریزی شد و تصمیم‌گیری شد که وکالت‌‌نامه‌های منقضی شده ۲ ماه معتبر باشند، همچنین ساعت کار شماره‌گذاری تا ساعت ۱۷ افزایش پیدا کرده است؛ مراجعین باید نکات بهداشتی را رعایت کنند، بخشی در مراکز شماره‌گذاری را مدیریت می‌کنیم اما در بیرون از مراکز که صف طولانی می‌شود را خود مردم باید رعایت کنند.

وی با اشاره به این‌که پلیس مانند گذشته برنامه برخورد با افرادی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند را دارد، گفت: تعدادی از رستوران‌ها پلمپ شده و این کار با جدیت ادامه دارد، روزه‌خواری در ملأ عام خلاق قانون و اخلاق است و موضوع کرونا نباید بهانه‌ای برای روزه‌خواری شود.

معصوم‌بیگی همچنین عنوان داشت: معتادان متجاهر را جمع‌آوری می‌کنیم و این طرح قبل از عید جدیت بیشتری دارد اما به دلیل کرونا این طرح انجام نشد، پلیس آمادگی دارد این معتادان را جمع‌آوری کند اما امکان نگه‌داری را ندارد و باید مراجع دیگر اعلام آمادگی کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد تجمعات مذهبی در کرونا گفت: گزارش خاصی در مورد تجمعات مذهبی وجود نداشته است و در این مورد نگرانی وجود ندارد؛ روحانیون و مردم نیز همکاری لازم را داشته‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۳۰/

مطالب پیشنهادی