17:42 1399/08/05

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس  سرهنگ" سید مصطفی مرتضوی"پیرامون مقابله پلیس فتای استان اصفهان با تحرکات اراذل و اوباش در فضای مجازی گفت: مسئله رصد فعالیت اراذل و اوباش فعال در فضای مجازی که به نوعی در صدد قدرت نمایی و ارعاب و یا فریب شهروندان و یا نمایش آلات و ادوات مجرمانه و غیر مجاز مانند سلاح و مهمات هستند به صورت جدی در دستور کار پلیس فتای استان اصفهان است.

وی با تاکید بر این نکته که فضای مجازی جای عرض اندام و قدرت نمایی اراذل و اوباش نیست تصریح کرد: اشاعه خشونت و ارعاب سایر کاربران در فضای مجازی جرم است و کارشناسان پلیس فتا سایت ها و صفحات اجتماعی که در این حوزه فعال باشند را رصد و با دایر کنندگان آن مقابله می کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: هر کاربری که در این راستا فعالیت کند با همکاری پلیس های تخصصی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و ضمن اینکه صفحه اجتماعی دایر شده توسط وی حذف می شود ،وی  نیز دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی  تحویل مرجع قضائی می شود.

این مقام انتظامی بیان کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد تحرکات اراذل او اوباش و حتی افرادی که اراذل و اوباش نیستند اما تفکرات این افراد را دنبال می کنند در فضای مجازی بیشتر شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه موضوع شناسایی اراذل و اوباش در فضای مجازی و مقابله با آنها تعطیل بردار نیست از هدف گذاری ویژه این پلیس خبر داد و گفت:با رصد هوشمندانه  صورت گرفته توسط کارشناسان  طی نیمه نخست امسال 240 درصد افزایش رصد عناوین مجرمانه در حوزه اراذل و اوباش را شاهد بودیم و تشکیل پرونده های قضائی هم به همین نسبت افزایش داشته است.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه مسئله مقابله با خرید و فروش سلاح در فضای مجازی نیز یکی از برنامه های همیشگی پلیس فتای استان اصفهان بوده است اظهار داشت: پس از اینکه سال گذشته مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) بیانات صریحی مبنی بر مقابله با خرید و فروش سلاح در فضای مجازی را مطرح کردند در این خصوص هدف گذاری قوی تعریف کرده به طوری که  با افزایش 145 درصدی پرونده های قضائی در این حوزه طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم .

مطالب پیشنهادی