16:41 1396/05/14

 

به گزارش مفتاح، عبدالرضا آقاخانی فرماندهی انتظامی استان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، نقش خبرنگاران را آرامش دهندۀ اجتماعی نامید و گفت: نقش شما اطمینان خاطر دادن، روشنگری کردن و نشان دادن اقتدار پلیس است.

 وی در ادامه افزود:نقش خبرنگاران بسیار پرنگ است، جلوگیری از شایعات در مأموریت پلیس، پل ارتباطی مردم با پلیس، روشن کردن سیاست پلیس، معرفی توان و موقعیت پلیس، ارتقاء آموزش مورد نیاز، از کارهای خبرنگاران بر شمرد.

 آقاخانی در این نشست حضور فعالیت خبرنگاران را در انعکاس مشکلات پلیس به مسئولین وهشدار دادن به پولیس موثر دانست.

افزایش 27 درصدی کشف جرایم سایبری

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در این نشست ضمن اشاره به اینکه کنترل جرایم سایبری در اصفهان باعث شده تا پلیس فتای اصفهان یگان شاخص سایبری در کشور شود گفت:  از فاکتورهای شاخص میزان تعامل پلیس فتا با اصحاب رسانه بوده است.

 وی با تاکید بر پیشرفت آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف فضای سایبرافزود:  پلیس فتا در سال جاری با ۲۱ درصد افزایش وقوع جرم روبرو بود. البته در حوزه کشفیات جرم با با ۲۷ درصد رشد مواجه بوده ایم.

بنا به گفته ردیس پلیس فتا در کل در سال جاری کشفیات جرایم سایبری رشد 64 درصد را نشان می دهد اما وی بر فرهنگ سازی وهدایت مردم در زمینۀ استفاده از فضای سایبر تاکید کرد وگفت: مردم باید استفاده مناسب در فضای سایبر را بیموزند وامیدواریم رسانه ها در این راه به ما کمک کنند.

انهدام محموله پیاز قاچاق از پاکستان

سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با ارائه آمار چهار ماهه ابتدایی سال در جمع خبرنگاران از افزایش ۲ درصدی کشفیات خبر داد و گفت: کشف سرقت به عنف  ۱۱ درصد،  سرقت مسلحانه 1.2 درصد وکشف قتل ۹۶ درصد افزایش داشته است.

 خسروی در ادامه افزود: وقوع قتل  در اصفهان ۱۷ و نیم درصد کاهش وجرایم  خشن 9 ردصد کاهش داشته است، و در مجموع کشف سرقت ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی یکی از برنامه‌های مهم پلیس آگاهی در سال ۹۶ برخورد با یک ضلع مثلث سرقت؛ یعنی مالخرها عنوان کرد که طبق آمار ارائه شده توسط سرهنگ خسروی ۴۵ درصد افزایش و برخورد با مالخران در سال جاری افزایش داشته است.

 در این راستا 17 صنف خریداراموال مسروقه پلمب شده است. ودر هفته گذشته یکی از بزرگترین باندهای سرقت منزل منهدم شده است.

رئیس پلیس آگاهی  درخصوص مبارزه با کالای قاچاق در ۴ ماهه اول سال گفت: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون ۱۰ درصد افزایش و پرونده های بالای ۱۰۰ میلیون ۶۷ درصد افزایش را نشان می‌دهند، البته به دلیل برخورد با سر شبکه ها میزان دستگیری متهمان ۶ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد، سی و پنج دستگاه حامل کالای قاچاق در این دستگیری ها مصادره شده است و ارزش ریالی کالاهای قاچاق ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. آخرین محوله‌ای که توسط پلیس آگاهی متلاشی شده محموله پیاز قاچاق از پاکستان بوده است.

خسروی در ادامه پیدا شدن ملیکای مشهدی را توسط یک بلوچ در پارک ناژوان اصفهان شایعه دانست و گفت: این کودک مشهدی توسط مرد پیدا شده است وهیچ گونه آسیبی به کودک نرسیده است.

بنا به گفته وی طی پنج سال اخیر ویا تلاش پلیس اگاهی، شاخص کنترل جرایم از ۲۲ درصد به 2 درصد دو کاهش داشته است.  

وی با تاکید بر اینکه ۹۶ درصد جرایم توسط پلیس آگاهی شناسایی می‌شود گفت: در برخی از موارد تجاوزجنسی و آدم ربایی شاخص‌ها ۱۰۰% است و باید حتما مجرم دستگیر شود اما در مواردی چون سرقت ممکن است شاخص تا ۸۶ درصد باشد.

 استان اصفهان رتبه سوم جمعیتی ایران را دارد اما رتبه هفتم جرایم خشن در کشور دارد و سرقت های مسلحانه و جرایم خشن در اصفهان بیشتر تحت کنترل است و با افراد به شدت برخورد می‌شود.

 

تعویض پلاک ۱۹ هزار خودرو در اصفهان

سرهنگ جان نثار معاون رئیس پلیس راه استان اصفهان از تعویض پلاک ۱۹ هزار خودرو در اصفهان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار موتورسیکلت تعویض پلاک شده و تنها ۱۶۸۲ خودروی فرسوده از سیستم ترافیکی خارج شده است و دو هزار دستگاه نو و وارداتی شماره گزاری شده است.

جان نثار با اعلام نصب  ۳۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در شهر اصفهان گفت: دوربین عبور از چراغ قرمز، خط عابر پیاده، خط ویژه اتوبوس، طرح زوج و فرد، دوربین های نظارتی ودوربین ثبت سرعت دوربین های نصب شده در شهر است.

وی با تاکید بر اینکه داشت بیمه نامه شرط ترخیص موتور سیکلت های متخلف است گفت:  ۵ هزار موتورسیکلت پارکینگ پلیس ترخیص شدند. از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار گواهینامه صادر شده است.

وی به طرح تشویق رانندگان قانونمند در اصفهان خبر داد و گفت: در این طرح قرار است از ۶۰ هزار نفر تقدیر شود که تا کنون 12 هزار راننده شناسایی شده است.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه نیروی اتظامی تقدیر به عمل آمد.

مطالب پیشنهادی