به گزارش مفتاح حجت الاسلام منصور فرجی بعد از ظهر چهارشنبه در فرمانداری کاشان ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش نگران کننده طلاق در جوامع اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰ هر هفت ازدواج یک مورد آن به طلاق ختم می شد اما متاسفانه بعد از گذشته هفت سال و در سال ۱۳۹۷ میزان طلاق در کاشان به ازای هر سه ازدواج یک طلاق ثبت شده است که می تواند زنگ خطری برای مسئولان فرهنگی و اجتماعی منطقه کاشان باشد.

عدم بررسی ریشه ای مشکلات طلاق و اعتیاد

وی با اشاره به دلایل مصرف بالای مواد مخدر در جوامع ابراز داشت: در این ارتباط ما تنها به ذکر آمار و ارقام و برخی اقدامات اکتفا می کنیم اما به صورت ریشه ای علل اعتیاد به مواد مخدر بررسی نمی شود؛ در مورد ازدواج نیز همین گونه است و ما ریشه ای علت ها را بررسی نمی کنیم.

رئیس حوزه علمیه کاشان ضمن تاکید بر تقویت مشاوره های پیش از ازدواج گفت: دختران و پسران ما سنتی ازدواج می کنند و پس از آن متوجه می شوند این ازدواج اشتباه بوده است و بر همین اساس باید ادارات مربوطه در ارائه خدمات پیش از ازدواج اهتمام ورزند و اداره بهزیستی کاشان در این زمینه می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

ساخت کلیپ های عواقب طلاق تا ۴۰ درصد از بروز آن جلوگیری می کند

فرجی ضمن تاکید بر ساخت کلیپ و فیلم های کوتاه با موضوع آسیب های بعد از طلاق افزود: این فیلم ها و کلیپ ها در مردم تاثیر گذار بوده و بر اساس نظریه کارشناسان به تبع آن طلاق نیز تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می کند.

مطالب پیشنهادی