21:02 1399/05/29

 

 

به گزارش خبرنگارمفتاح، بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه وضعیت اصفهان را وخیم اعلام کرد و گفت: تا این لحظه ۲۶ هزار و ۷۹۷ بیمار در بیمارستان های استان اصفهان به علت بیماری کرونا بستری شدند. در این مدت حدود ۹۷۱ بیمار از دست رفته که تست قطعی کرونای آنها مثبت بوده است.

دکتر کلیدری در ادامه افزود: دو هزار و ۵۰۰ نفر از افراد در این ۶ ماه گذشته دارای مرگ‌های مشکوک بودند و ۶۰% آزمایش و cpr آنها مثبت بوده است.

40 درصد بیماران کرونایی cpr منفی دارند

 کلیدری تاکید کرد،  در حدود ۴۰ درصد از بیماران با وجود علائم کرونا آزمایش و cpr منفی داشتند .

وی ادامه داد : از میان بیماران بستری ۲.۹۱ دهم درصد افرادی که مبتلا به کرونا مثبت بوده اند فوت کردند، اما در کل ۹ درصد افراد مشکوک به بیماری کرونا در اصفهان فوت می کنند.

 وی با تاکید بر اینکه وضعیت اصفهان نسبت به نرم کشوری اعداد قابل قبولی دارد، این امر را تلاش تمام قد پرسنل بیمارستان های اصفهان دانست که در این میان هزاران نفر از پرسنل اصفهان مبتلا شدند و پنج نفر جان خود را از دست دادند.

بستری روزانه 900 بیمارکرونایی در بیمارستان

 مدیریت درمان استان اصفهان وضعیت موج دوم کرونا در استان را نامناسب گزارش کرد و گفت: در موج دوم تعداد بستری ها بسیار افزایش داشته است. در حال حاضر بستری به ۹۳۳ بیمار رسیده که نزدیک به ۲۰۰ نفر از آنها در آی‌سی‌یو و بخش ویژه بستری هستند و با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند، این در حالی است که در موج اول در  پایان اردیبهشت؛ این تعداد بیمار بستری به ۳۰۰ نفر رسیده بود.

وی ۶۰۰ نفر ازاین  تعداد بیماران بستری را مربوط به شهر اصفهان دانست و گفت: در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد و فلاورجان تعداد بیماران در حال افزایش است.

به گفته کلیدری، تعداد بیمارانی که در چند هفته گذشته در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و در هر24 ساعت ۱۵۰ بیمار به تعداد بیماران افزوده می شود.

 وی همچنین تاکید کرد، تعداد بیماران کرونا مثبت در موج دوم افزایش پیدا کرده و روزانه ۲ هزار نفر تست از افراد گرفته می شود، که نزدیک به ۶۰ درصد تست این افراد مثبت اعلام می شود‌ .

60 درصد مراجعان به بیمارستان کرونا مثبت هستند

معاون درمان استان، وضعیت بیماری در موج دوم را وخیم‌تر اعلام کرد و گفت از ۱۵۰ نفر بستری، حدود ۶۰ درصد در بدو ورود به بیمارستان بستری می‌شوند این در حالی است که این آمار در اردیبهشت ماه به ۱۶ درصد می رسید.

وی  همچنین تعداد بیماران بدحال را در حال افزایش اعلام کرد و گفت: به طور میانگین از میان ۵۰۰ بیمار کشف شده در بیمارستانها، ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفربه بخش ویژه ارجاع می‌شود.

 وی همچنین تاکید کرد، پنج روز است وضعیت اصفهان بین صدک است و بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ بیمار بستری شده و سرعت ابتلاء رو به افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه  در پایان موج اول با کاهش بیمارستان های پذیرش کرونا مواجه بودیم، اما متاسفانه با افزایش بیماری تعداد بیمارستانهای ریترال افزایش پیدا کرده و بیمارستان الزهرا نیزبه لیست بیمارستانهای اضافه شده است.

وی در خصوص علت مخالفتش با ریترال شدن بیمارستان الزهرا برای کرونا گفت: بیمارستان الزهرا با 3 هزار پرسنل کنترل بیماری در آن سخت خواهد شد و ممکن کادر درمان بیشتری را درگیر کند. در ضمن بیماران خاص این بیمارستان در وضعیت خطرناک قرار می گیرند وممکن مرگ ومیر در این بیماران افزایش پیدا کند.

وی انجام مراسمات مذهبی، مراسم های عزا و عروسی، تفریح و بازگشایی مدارس را  زمینه‌ساز افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان دانست و  در ادامه تاکید کرد: ما هیچ وقت بیمار در صفحه انتظار نداشتیم اما با افزایش بیمار شاهد افزایش صفحه انتظار در بیمارستان‌ها هستیم و این یکی از دغدغه‌های ماست .

احتمال افزایش  3 هزار بیمار مبتلا به کرونا در روز

بنا به گفته کلیدری ممکن است در شهریور تعداد بیماران مبتلا به ۳ هزار بیمار برسد که ۲۰ تا ۲۵ درصد از این بیماران به بستری در بخش به ویژه نیاز داشته باشند.

 بنا به گفته معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان بسیار خسته و فرسوده شدند وکاهش تمرکز پرسنل  بر کیفیت خدمات رسانی آنها تاثیر گذاشته است.    

وی از مرگ 3مادر باردار در استان خبر داد و گفت: ۷ مادر باردار در بیمارستان امین بستری است که  ۳ نفر از آنها بدحال هستند.روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر از کرونا در استان می‌میرند. اگر فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل ها رعایت نشود این تعداد افزایش خواهد یافت.

وی از کمبود ماست و کم بودن سهمیه استان گلایه‌مند بود و گفت سهمیه‌ای که به ما داده شده است ۸۰ هزارماسک است در حالی که استفاده استان روزانه ۲۰۰ هزار ماسک است که اگر این سهمیه اصلاح نشود با کمبود ماسک برای کادر درمان مواجه خواهند شد.

وی همچنین در ادامه به کمبود پزشک عمومی برای کمک به کادر درمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ سایت خالی در حوزه درمان و ۱۵۰سایت در حوزه بهداشت مواجه هستیم. یکی از علت‌های کمبود پزشک  مهاجرت پزشکان به خارج از کشور است.

 

 

مطالب پیشنهادی