15:20 1397/08/20

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، سردار معصوم بیگی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک حلول ماه مباک ربیع الاول در خصوص شهادت یکی از افسران  مبارزه با مواد مخدر گفت: شهید رفیعی در مبارزه با مواد مخدر جانفشانی کرد و همه ما و همه تاریخ و گذشته وامدار شهدا هستند. این افسر لحظه ای آرامش نداشت وبرای آرامش مردم تلاش کرد و در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر جان داد. در رابطه با این 14 نفر دستگیر شدند. 5 نفر مهاجم بودند، 7 نفر تسهیل کننده ودونفر متهم که به گاوداریها پناه برده بودند. در عملیات سریع پلیس، تا ساعت شش صبح فردا افراد شناسایی شدند وباند به صورت کامل منهدم شد.

وی در ادامه افزود: آسیب مواد مخدر یک آسیب جدی است و اولویت اولیه پلیس است اما برای مبارزه با این آسیب باید همه به میدان بیایند وبه صورت اولویت اول به آن پرداخته شود و خانواده ها هم هوشمندانه با این موضوع برخورد کنند.

 

 فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف 40 تن انواع مواد مخدر کشف در هفت ماهه نخست امسال خبر داد وافزود:  این میزان کشف نسبت به مدت مشابه  درصد افزایش کشف داشته است. در این رابطه  100 باند توزیع مواد مخدر شناسایی و با آنهابرخورد شده است وبا باندهای  بزرگ با اشراف عملیاتی برخورد شده است و کشف مواد بالای 500 کیلو کم نداشتیم. اصفهان به دلیل نقش فرااستانی که دارد در مبارزه با مواد مخدر نقش مهمی ایفا می کند و در این راه بیش از 12 هزار نفر فروشنده وقاچاقچی دست گیر شده است.

وی با تاکید بر این نکته که شهادت همکاران ما را مصممم تر برای مبارزه می کند گفت: شهادت این شهید افسر شجاع عزم ما را جزم تر می کند تا در این راه جانمان را نثار کنیم وشهادت ما  را پایدار تر می کند.

 

 

وی در ادامه به رفتار شهروندان در حوزه راهنمایی ورانندگی اشاره کرد وافزود: رفتار رانندگان قانونمندتر شده است. آموزش وفرهنگ سازی  در این راه موثر بوده است و آمار  سال گذشته متوفیان راکبان موتورسیکلت که  55 درصدی در سال جاری بود، این آمار اصلاح شده است و جای تشکر دارد. در حوزه راکبان موتور سیکلت،   13 درصد قانونمندتر شده اند. در هفت ماهه امسال آمار به  42 درصد رسیده است ولی با میانگین فاصله داریم وباید از میانگین کشوری کمتر کمتر باشد .

فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر اینکه اصفهان باید الگو والهام بخش به کشور باشد افزود:  شرایط رو به بهبود است وخود مردم هم به این مهم واقف شده ‌اند. در حوزه رانندگان خودورو 10 درصد اوضاع بهتر شده است. در این هفت ماه سال جاری در حوزه برون شهر رفتار رانندگان 5 درصد بهتر شده است اما هنوز تا ایده ال فاصله داریم.  

این مقام انتظامی  استفاده از تلفن همراه را قاتل جان سرنشینان عنوان کرد واظهار داشت:رانندگان  هم با تلفن صحبت می کند وهم پیامک می دهند که خطرات زیادی به همراه دارد. باید برای این موضوع و بستن کمربند عقب یک حرکت را شروع کنیم تا به صورت یک فرهنگ در بیاید.  اماری که وجود دارد نشان می دهد  درصد قابل توجهی از متوفیان  در تصادف وواژگونی به علت نبستن کمربند ایمنی باعث پرتاب شدن و مرگ می شود.

 

 

وی همچنین از راه اندازی استودیو اخبار پلیس خبر داد که قرار است برای تعامل بیشتر با مردم و آموزش استفاده بشود.  

سردار معصوم بیگی با اشاره به  افزایش آلودگی در فصل زمستان بر استفاده شهروندان از معاینه فنی خودرو تاکید کرد وادامه داد: باید مالکان خودرو برای دریافت معاینه فنی خودرو اقدام کنند. بسیاری از این آلودگی ها برای مردم مشکل ساز می شود و باید کمک کرد تا از آلودگی کم بشود.

بنا به گفته فرماندهی انتظامی استان مراکز معاینه فنی به صورت سه شیفت آمادگی پذیریش شهروندان را  دارند. همچنین اجرای  طرح وزوج وفرد و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی همزمان با تهران اجرا خواهد شد و  دوربین های  مراکز شهر امکان اجرای اعمال قانون را دارند. با تاکید پلیس طرح برخورد با خودروهای دودزا، شامل همه سطوح میخودورهای دودزا مربوط به هر ارگان اعمال قانونی میشود. به همین منظور پلیس از خودورهای خودش شروع کرده است همه برای انجام معاینه فنی به مراکز مراجعه می کنند.   

 

 

وی در ادامه افزود: در حوزه سرقت تمرکز خوبی به وجود آمده است. قرارگاه مبارزه با سرقت در اصفهان فعال است. در سال جاری  94 باند سرقت متلاشی شده است که بیشترین سرقت از منزل بوده است. سرقت داخل خودرو و سرقت سایر اماکن و سرقت به عنف واحشام هم در رده های بعدی قرار دارد. دستگیری سارق بیش از 20 درصد افزایش داشته است واموال مکشوفه از سارقین بیش از 150 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه اظهار داشت: نیروی انتظامی توانسته فاصله وقوع جرم  وکشف را کاهش بدهد. این میزان کشف نسبت به مدت مشابه نشان از چابکی پلیس دارد. در مجموع اموال کشف شده مردم بالغ بر 37 میلیارد تومان بوده است .

بنا به گفته فرماندهی انتظامی استان  قاچاق کالا وارز نسبت به مدت مشابه 50 درصد افزایش داشته است. اجرای طرح های سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز  42 درصد افزایش داشته  است  و  ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده  75 میلیارد تومان بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: جعل وکلاهبرداری که شهروندان خود زمینه آن را فراهم می کنند به ترتیب  14 درصد و 30 درصد افزایش داشته است. اگر مردم اعتماد بی جا نکنند و آگاه باشند این جرم ها کاهش پیدا می کند. مردم در این دو زمینه فرصت ارتکاب را در اختیار مجرم قرار می دهند. با این وجود  کشف انتظامی جعل  17 درصد افزایش داشته است و 40 درصد کلاهبرداری افزایش داشته است. کشف باند های جعل وکلاهبرداری 24 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود ودر راستای مبارزه با احتکار 250 انبار نگهداری کالا مورد بررسی قرار گرفته است وبیش از 40 انبار در انها اجناس احتکار شده است پلمپ شده است و با آنها برخورد شده است.

دستگیری سارقان سرقت از طلافروشی میدان امام علی خبر دیگری بود که سردار معصوم بیگی به آن اشاره کرد.  سه نفر سارق که به استان های مجماور متواری بودند دستگیر شدند و اموال سرقتی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون بود  که بخش عمده اش برگشت.

 

وی همچنین به افزایش وجوع جرم در فضای مجازی اشاره کرد وگفت:  جرم در فضای مجازی 126 درصد افزایش داشته است.  اگر مردم مراقبت کنند وبه درگاه های استاندارد مراجعه کنند جرم به شدت کاهش پیدا می کند.  برداشت های  اینترنتی از حساب های بانک همچنان رتبه اول جرم را در استان به خودش اختصاص داده و کلاهبرداری ومزاحمت اینترنتی رتبه های  بعدی را دارد.

مطالب پیشنهادی