17:51 1399/04/10

به گزارش مفتاح، دکتر کمال حیدری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه با رعایت توصیه هایی مانند استفاده از ماسک را شرط اصلی کنترل شیوع کرونا ویروس در جامعه دانست و اظهار کرد: انتظار داشتیم با رعایت این توصیه ها، شیوع ویروس در جامعه به سرعت برچیده شود، منتها با این وضعیت فاصله گذاری، استفاده نکردن از ماسک و وسایل بهداشتی، باز هم شاهد افزایش آمار بیماران هستیم.

وی در پاسخ به سوالاتی که درباره شروع موج دوم و ابتلای کودکان به ویروس مطرح می شود نیز، توضیح داد: کاری به این شایعات نداریم، واقعیت این است که هرچه جامعه بیشتر درگیر شود، گروه های سنی بیشتری هم درگیر می شوند، چون هر چه ترددها و ارتباطات افراد بیشتر شود، آلودگی هم افزایش می یابد. به همین دلیل، روز به روز تعداد بیماران در حال افزایش است و به شکل طبیعی، آمار بستری در بیمارستان ها هم افزایش می یابد، متاسفانه آمار مبتلایان در کل کشور رو به افزایش گذاشته و این وضعیت خوبی نیست، چون دوباره با افزایش بیش از حد بیماران وخیم روبرو هستیم.

وی با اشاره به جدی گرفته نشدن خطر کرونا در بین افراد جامعه، ادامه داد: بارها اعلام شده که هر کس باید سهم مشارکت اجتماعی خود را برای حل این مشکل انجام دهد، در حالیکه همه به امورات خودشان بازگشته اند و مرتب فشار می آورند که فعالیت خودشان را از سر بگیرند. ما پروتکل های بهداشتی را در اختیارشان می گذاریم و تعهد می دهند که آنها را اجرا کنند، اما در عمل به دستورالعمل ها بی توجه اند، بنابراین به نظر می رسد کاهش مسئولیت اجتماعی بزرگترین نقطه ضعف ماست و اطلاع رسانی هم مزید بر علت است.

منبع: سامانه اطلاع رسانی کرونا

مطالب پیشنهادی