16:46 1398/06/03

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفتاح، دکتر عباس رضائی، استاندار اصفهان به مناسبت هفته دولت  در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید رجایی و باهنر این دو  بزرگوار را دو یار صدیق و مبارز معرفی کرد و به بیان برخی ویژگی این دو یار انقلاب پرداخت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر در هفته دولت پاسداشتی از خدمات دولتمردان انجام بگیرد جای د وری نرفته است گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی واینکه امروز دشمن به دنبال تحریم شرکت به شرکت است نه دولت ها، اداره کشور بسیار سخت است. دولت به ویژه رئیس جمهور به دنبال باز کردن گره ای از مشکلات هستند و هم و غمشان این است که مشکلات اقتصادی را از سر راه مردم بردارند. قدم های خوبی هم برداشتند و اداره کشور در این شرایط انصافا شایسته قدردانی است.

رضائی در ادامه افزود: ما تلاشمان در استانداری هم همین است و برای  حل مشکلات مردم تلاش می کنیم. تدابیر خوبی از سمت دولت برای رفاه اندیشیده شده است. تمامی ما هم و غممان این است که به مردم ارائه خدمت کنیم. واین وظیفه ما است و منتی نداریم. چون مردم ثابت کردند همیشه همراه دولت بوده اند و باید به آنها خدمت کرد.

وی در ادامه از افتتاح 1734 پروژه در هفته دولت خبر دادو گفت: در این پروژه ها  ۶۰۰پروژه به دست بخش خصوصی انجام میشود این به معنای همراهی مردم با دولت ودولت با ملت است.

وی در ادامه در خصوص شایعه های پیش آمده مبنی بر استخدام نیرو در استانداری گفت: ما 150 نیروی بازنشسته داریم و به دنبال گرفتن مجوز برای گرفتن نیرو و کادر سازی بودیم که گروهی این مساله را وارونه منتشر کردند. ما فقط دنبال کسب مجوز بودیم که به ما مجوز داده نشد. به خاطر همین مشکلات مجبور به گرفتن نیرو از رگان های دیگر در استانداری هستیم..

وی در ادامه به انتقال سهمیه گوشت اصفهان به تهران گفت: ما برای دهه محرم و مساله نذورات هیات ها پیگیر هستیم. همچنین در خوابگاه ها و بیمارستان ها هم به گوشت احتیاج دارند که پیگیر هستیم تا تامین کنیم. ما نمی خواهیم سهمیه گوشت اصفهان به تهران برود اگر به موقع می فهمیدیم با قدرت جلویش را می گرفتیم.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاران و گلایه معاونت بهداشت مبنی بر تخصیص نیافتن بودجه گفت: معاونت بهداشت باید برای دریافت سهمیه و ردیف بودجه ملی که امسال برای اولین بار در نظر گرفته شده است اقدام کنند. هیچ نامه ای مبنی بر همکاری نکردن ارگانی با معاونت بهداشت و یا مشکلات انها به دست ما نرسیده است. مشکلات را منتقل کنند تا بررسی کنیم.

وی در ادامه از رسانه ها خواست تا مشکلات استان اصفهان را بزرگنمایی نکنند و واقعیت ها را مطرح کنند، در مورد بیماری سالک هم گفت: همه استان درگیر این بیماری نیست و فقط شرق و قسمتی از شمال رادرگیر کرده است و البته سال گذشته کمی تعلل در لانه کوبی‌ها باعث معضلات بیشتر در حوزه سالک شد که امسال وضعیت بهتری داریم.

استاندار در ادامه نشست با تاکید بر اینکه برای استانداران قبلی بسیار ارزش قائل است گفت: مصوباتی را قبول واجرا می کنیم که کار کارشناسی شده باشد و کار علمی را قبول می‌کنم اما زیر بار کار غیر کارشناسی در مورد آب و غیره نمی روم.

وی اما ترجیح داد مسائل زاینده رود و سوالات را در یک گفتگوی خودمانی مطرح کند و تنها در خصوص وضعیت تونل سوم کوهرنگ گفت: لاینینگ تونل سوم تا پایان شهریور به اتمام می رسد. روند کاردر تونل سوم خوب است و در حال حاضر در دوشیفت مشغول کار هستند. اما شرایط  و محدودیت کارگاهی اجازه نمی دهد کار با سرعت بیشتری حرکت کنند.

وی ادامه داد: باید 350 هزار متر مکعب خاک از آن منطقه خارج شود و امیدواریم به زودی کار به اتمام برسد.  

 

مطالب پیشنهادی