17:18 1399/11/18

شهردار رشت حفظ و حراست از بناهای تاریخی و ارج نهادن به میراث باقی مانده از گذشتگان را وظیفه شهرداری دانست و گفت: رفع مشکلات موجود در این بخش‌ها به اولویت کاری این سازمان تبدیل شده است.

به گزارش مفتاح نیوز به نقل از ایمنا؛ سید محمد احمدی در آئین افتتاح "نخستین پست موزه مدرسه کشور" اظهار کرد: در سایه تعاملات بسیار خوبی که در استان گیلان در حال شکل گرفتن است، می‌توان مشکلات مردم را به ویژه در شهر رشت با اولویت‌بندی حل کرد.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های قدیمی بافت پیاده راه، به نوعی هویت این شهر تبدیل شده است، افزود: همه شهروندان به این داشته‌ها افتخار می‌کنند، البته هدف نهایی شهرداری استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی برای نگهداری از این ساختمان‌ها شود.

شهردار رشت تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده به زودی بناهای تاریخی مرکز شهر رشت یعنی ساختمان برج ساعت و ساختمان سازمان فرهنگی و ورزشی تبدیل به موزه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از بناهای تاریخی و ارج نهادن به میراث به یادگار مانده از گذشتگان همچنین رفع مشکلات موجود در این بخش‌ها را از وظایف شهرداری می‌دانیم، خاطرنشان کرد: برای ایجاد جاذبه‌های بیشتر برای جذب گردشگر و داشتن شهری توسعه‌یافته نیز تلاش خواهیم کرد.

 

مطالب پیشنهادی