15:55 1396/09/12

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان: اعزام 287 تریلر و کامیون کمک مردمی به مناطق زلزله زده

به گزارش خبرنگار مفتاح، محسن مومنی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره عملکرد جمعیت هلال احمر استان در امداد رسانی به هموطنان  زلزله زده کرمانشاه از حضور به موقع نیروهای امدادی اصفهان در این مناطق سخن گفت و افزود: در همان ساعات اولیه  تیم های عملیاتی با شش دستگاه آمبولانس و هفت دستگاه امداد و نجات در منطقه غرب کشور استقرار پیدا کردند. تیم اولیه با  ۳۵ نفرنیرو با هماهنگی به منطقه اعزام شدند و معاون امداد و نجات نیز با بالگرد به همراه نیروها در روستاها و شهرستان مرزی ثلاث باباجانی استقرار پیدا کردند.

مومنی عمق حادثه را وسیع ارزیابی کرد و گفت:منطقه ای که ما انتخاب کردیم ثلاث باباجانی بود. منطقه ای در مرزکه  این شهرستان بیش از ۲۵۰ روستا با بافت قدیمی داشت که آسیب پذیر بود و تیم ها برای ارزیابی اولیه در روستاها پخش شدند و آمار تخریب ها زیاد اما با این وسعت تخریب تنها  ۱۵ نفر کشته شده بودند که بلافاصله عملیات آوار برداری انجام گرفت و در کنار ما  ۱۰۰ روستا به استان آذربایجان شرقی سپرده شد.

 

بنا به گفته مدیر عامل هلال احمر اصفهان  صادر کردن شناسنامه امدادی و صدور دفترچه ارزاق  برای افراد آسیب دیده توسط تیم های امدادی  با کمک گرفتن از معتمدین محلی  و نیروها سپاه برای مدیریت بهتر اوضاع ورساندن اقلام به همه افراد انجام می شود.  اقلام امدادی بین مردم توزیع و قریب به ۱۵۳ نفر از همکاران امدادی عملیات توزیع اقلام امدادی را بر عهده داشتند.

 

وی در ادامه به تشریح اقدامات واقلام ارسال شده پرداخت وافزود:  اقلام غذایی و کنسروجات، وسایل گرمایشی، بخاری برقی،  پتو و موارد دیگر به منطقه ارسال شد که از طریق  کمک های مردمی تامین شد. حدود  ۲۸۷ تریلر و کامیون از طرف استان اصفهان و نزدیک به ۵۰ هزار تخته پتو به مناطق زلزله زده ارسال شد.  

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حدود ۱۴۲ هزار قوطی کنسرو، ۶۷ تن برنج، ۱۷۶ هزار و  ۷۹۴ فقره پوشاک، شیر خشک، خرما، سیب زمینی، هزار و ۳۶۸ عدد چادر مسافرتی، فرش، موکت، پلاستیک و اسباب بازی به مناطق زلزله زده ارسال شد. همچنین دو فروند هواپیمایی c130  حامل کمک های مردمی به مناطق ارسال شد.

 

مومنی درباره ارسال کانکس واسکان موقت در مناطق زلزله زده گفت: قانونا این وطیفه بر عهده سازمان مسکن  است اما ۳۴ کانکس به منطقه ثلاث باباجانی  از طرف هلال احمر استان اهدا شد، این کانکس ها به مناطق هدیه شده است تا بعد از اسکان موقت در صورت نیاز  به عنوان مدرسه و مهد کودک مورد استفاده قرار بگیرد.

 

مومنی با تاکید بر اینکه تعاملات و هماهنگی ها موجب پاسخگویی بهتر به حوادث و سوانح می شود گفت: اطلاع رسانی به موقع رسانه ها موجب شد مردم به خادمان جمعیت هلال احمر اعتماد کرده و اقلام را در اختیار هلال احمر قرار دهند تا به مناطق زلزله زده ارسال شود و کمک های نقدی مردم به شماره حساب ۹۹۹۹۹ حساب جمعیت هلال احمر واریز شد تا به مناطق کمک رسانی لازم صورت بگیرد.

 

 
 

مطالب پیشنهادی