11:12 1399/10/28

به گزارش سرویس اقتصادی  مفتاح نیوز به نقل از پایگاه خبری اقتصاد جوان؛ قیمت دلار طی روزهای اخیر درحالی از کانال ۲۵ هزار تومان به ۲۳ هزار تومان بازگشته است که فعالان بازار انتظار دارند در روزهای آینده، شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز بیشتر هم شود.

خوش‌بینی ایجادشده در بازار برای برداشته شدن تحریم‌ها با پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، باعث شده است بازار چشم‌انتظار کاهش بیشتر نرخ ارز باشد.

 به گفته بازاری‌ها بعد از اعلام کف ۱۵ هزار تومانی از سوی روحانی، مردم به استقبال دلار ۱۵-۱۶ هزار تومانی رفته‌اند و به همین دلیل دیگر خریدار واقعی در بازار نداریم.

فعالان بازار می‌گویند درصورت مدیریت همین شرایط از سوی بازارساز و عدم بروز اتفاق خاصی در حوزه سیاسی، احتمالاً در روزهای آینده باید شاهد بازگشت قیمت دلار و یورو به کانال‌های پایین‌تری باشیم.

گفتنی است، هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت دلار ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان، یورو ۲۸ هزار تومان، درهم امارات ۶ هزار و ۳۵۰ تومان و پوند انگلیس ۳۱ هزار تومان است. قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان است؛ قیمت خرید دلار از مردم در صرافی‌های بانکی وارد کانال ۲۲ هزار تومان شده است.

مطالب پیشنهادی