18:48 1397/11/10

به گزارش خبرنگار مفتاح، فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه ایجاد احساس امنیت را در گرو زحمات رسانه ها دانست که اخبار را با امانتداری به مردم می رسانند.

وی در ادامه به دیدار اخیر فرماندهان نیروی انتظامی با رهبر انقلاب اشاره کرد وگفت: رهبر معظم انقلاب گفتند که نیروی انتظامی جلوی چشم مردم هستند و هر کاری انجام بدهند اول به نیروهای مسلح وبعد به کل نظام بر می گردد.

معصوم بیگی به سخنان اخیر رهبر اشاره داشتند واضافه کردند: در این دیدار مقام معظم رهبری بیان داشتند نیروی انتظامی باید مقتدر، عادل و هوشیار باشد. در حوزه اقتدار ما به شدت با گردن کشان برخورد می کنیم. در تلاشیم عادل باشیم و تضمین کننده امنیت هستیم.

وی در ادامه به آمار ده ساله نزاع در استان اصفهان اشاره داشت و رتبه اصفهان در نزاع را نسبت به نرخ جمعیت، رتبه چهاردهم اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: در سال 96 تعداد 37 هزار و 751 نفر برای نزاع منجر به جرح تحت معاینه قرار گرفتند که این آمارنسبت به سال گذشته 3.2 درصد کاهش داشته است.

 وی در ادامه وضعیت  اصفهان را نسبت به  میانگین کشوری را کمی نامناسب عنوان کرد وافزود: در اصفهان به ازا هر صد هزار نفر 728 درگیر نزاع بوده اند که این آماردر کشور 672 نفر به ازا هر صد هزار نفر  است.

فرماندهی انتظامی استان با توجه به بررسی آمار نزاع در 9 ساله اخیر وضعیت مناسبی داشته و در 5 سال اخیر با کاهش روبرو بوده ایم.

بنا به اعلام سردار معصوم بیگی متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته در اصفهان 7.3 درصد کاهش داشته است. این کاهش در کشور 4.2 درصد بوده است که اصفهان نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داشته است.

رتبه اصفهان درحوزه متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر 12 دهم است و شیوع مصرف مواد نیز 22 دوم است که وضعیت بهتری نسبت به سالهای گذشته را نشان می دهد.

وی در ادامه از اجرای طرح تجمیع خطوط 110 در استان خبر داد که در این طرح امکان اعمال فرماندهی و نظارت در تمام سطوح انتظامی در مواقع وقوع جرم امکان پذیر می شود. شفاف سازی آمار واطلاعات جرم در واحد زمان از ویژگی های این طرح خواهد بود وقدرت عملیاتی پلیس را افزایش خواهد داد.

بنا به گفته وی با اجرای این طرح اجرای کمربند امنیتی استان در زمان وقع جرم با استحکام بیشتری اجرا خواهد شد.

معصوم بیگی از افزایش 30 درصد ی سرقت در 9 ماهه اخیر خبر داد وگفت: سرقت از منزل در رتبه اول سرقت بوده است. سرقت از داخل خودرو، اماکن، احشام وسرقت از عنف رتبه های بعدی هستند. در مجموع 122 باند سرقت متلاشی شده است.

وی در ادامه از اجرای طرحی با عنوان سامانه نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه خبر داد که در حل حاضر به صورت پایلوت در تهران به اجرا در آمده است. در این طرح اموال کشف شده به نمایش گذاشته می شود تا مال باختگان بتوانند اموال خود را شناسایی کنند.

فرماندهی انتظامی در ادامه از مردم خواست منازل خود را با بانک اشتباه نگیرند و نگهداری سکه و پول وارز وطلا کار پر خطر وپر ریسک است و کشف وشناسایی  این اموال توسط مالباختگان تقریبا غیر ممکن  است.

مطالب پیشنهادی