11:56 1399/05/08

به گزارش مفتاح وبه نقل از سامانه اطلاع رسانی کرونا، دکتر آرش نجیمی با بیان اینکه درحال حاضر تنها یک شهر سفید در استان داریم، گفت: شهرستان های تیران و کرون، خمینی شهر، شاهین شهر، فریدن، نائین، نجف آباد و نطنز نیز نارنجی و در مرحله هشدار هستند.

وی علت قرمز شدن وضعیت اصفهان را بی توجهی مردم به دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دانست و افزود: پیش از این نیز در وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا بودیم و به همین خاطر به صورت مداوم به مردم اطلاع رسانی و تاکید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می کردیم، ولی متاسفانه مردم توجهی نکردند و آمار با شیب تندی افزایش یافت، تا اینکه در حال حاضر دقیقا وارد بحران شده ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعداد کل بیماران کووید19 بستری در استان به غیر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان را 863 نفر اعلام کرد و افزود: روزانه بیش از 120 مورد ابتلای جدید در استان داریم، این درحالی است که متاسفانه موارد حاد آی سی یو نیز افزایش زیادی پیدا کرده و به 171 نفر رسیده است.

دکتر نجیمی، دو توصیه اصلی به مردم در شرایط کنونی را دوری از حضور در اجتماعات و استفاده از ماسک در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد و گفت: جامعه حالت زندگی معمولی را دنبال می کند، درحالی که اصلا در شرایط نرمال نیستیم و در شرایط بحران هستیم، بنابراین تا زمانی که ویروس هست نباید زندگی معمولی داشته باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: تنها کاری که مردم باید در شرایط فعلی انجام دهند حضور حداقلی در اجتماعات و دوری از حضور هرگونه اجتماع غیرضروری است و همچنین استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز جدی گرفته شود تا بتوانیم میزان ابتلا به ویروس را کنترل کرده و دچار وضعیت بدتری نشویم.

مطالب پیشنهادی