به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفتاح، سعید کریمی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان امروز در نشست خبری به مناسبت پیشگیری از خطرات  ۴شنبه سوری و فرهنگسازی متناسب باآن با ابراز خرسندی از سپردن مدیریت بیمارستان به شخص غیر پزشک برای اولین بار در اصفهان , اظهار کرد اینجانب بیست روز است که مدیریت بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان را برعهده گرفتم و دارای تخصص مدیریت خدمات بهداشتی درمانی هستم.

وی با بیان آنکه به دلیل چهارشنبه آخرسال بیشترین مراجعات به بیمارستان سوانح سوختگی شده است؛ بیان کرد: طبق آمار در سال ۹۵،  ۴۹ نفر مصدوم به بیمارستان مراجعه کردند که ۷نفر بستری شدند و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند. همچنین  در سال ۹۶،  ۵۳ مصدوم که ۸ نفر بستری شدند و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.
رییس بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان تصریح کرد: تا امروز ۶نفر مراجعه داشتیم که ۵نفر به صورت سرپایی و یک نفر بستری شد که همگی مصدومان در حال ساختن ترقه بودند.

وی با اظهار آنکه برای جان انسانها نمیشود قیمت گذاشت و  باید دقت داشته باشیم که این آمارها یک نفرش هم قابل قبول نیست؛ گفت: باید رسانه ها یک باکس مجزا داشته باشند و به این موضوع بپردازند و فرهنگسازی کنند تا شاید بشود امیدوار بود سال آینده تاثیر بگذارد. 
کریمی عملیات ویژه آنها در شب چهارشنبه سوری را به شرح ذیل خواند: تعامل با کمیته شهروندی برای نصب بنر و آگاه سازی مردم، هماهنگی با صدا و سیما در خصوص اطلاع رسانی,  همکاری با پلیس راهور که  دو شبانه روز در حال آمادگی هستند و نیز در چهارشنبه هفته آینده آماده باش هستند . وی همچنین گفت : به اهالی اطراف بیمارستان سپردیم تا خلوت کنند و تردد به بیمارستان به آسانی صورت گیرد .

وی اقدامات داخل بیمارستان را از جمله زیر خواند: در هر شبانه روز از چهارشنبه شب این هفته و هفته آینده جراح مقیم در بیمارستان داریم و متخصص چشم پزشکی رزیدنتر به صورت مقیم داریم.  همچنین بیمارستان را تجهیز کردیم تا بتواند افزایش ۱۵ تخت داشته باشد و  یکی از آمبولانسهای اورژانس را مستقر کردیم در بیمارستان چرا که کماکان با کمبود امکانات مواجهیم .
همچنین  پرسنل پرستاری را تقریبا دوبرابر کردیم که آنکال هستند و با تلفن یا پیامک سریع خودشان را به بیمارستان میرسانند .
کریمی گفت: امشب و هفته آینده دو سوپروایزر مستقر در بیمارستان داریم و من نیز به عنوان مدیر در هر دوشب حضور دارم.همچنین برق بیمارستان را چک کردیم به صورت جدی که در صورت قطعی برق از برق اضطراری استفاده شود و تقریبا سایر پرسنل را نیز تقریبا دو برابر کردیم . 
 
رییس بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان تصریح کرد:  آمار نشان میدهد ترقه درست کردن و آسیب های ناشی از ترقه , هم رده با آتش هست . که در سال ۹۵ تعداد مصدومان بیشتر بود و اگر بتوانیم فرهنگ را به سوی بی ترقه ببریم و یا استفاده از ترقه های ایمن گام مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی برداشته ایم. 
 
وی با تصریح اینکه متاسفانه خانمهای باردار جزء کسانی هستند که به ما مراجعه نمیکنند ولی آثار این ترس و یا خطر در شب 4شنبه سوری ممکن است سالها روی جنین بماند ,خواستار توجه بیشتر افراد شد.
سعید کریمی در پایان از رسانه ها درخواست کرد که از شبکه های مجازی غافل نشوید چرا که این افراد مبتلابه در شب چهرشنبه سوری  اساسا رسانه های خبری را نمیخوانند و تمرکزشان بر شبکه های مجازی است و فرهنگسازی و نجات جان حتی یک نفر در آگاهی دادن موثر و غنیمت است. 
 
فاطمه مستغنی

مطالب پیشنهادی