14:37 1397/05/13

 

 

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزي  گفت: در يك ماهه گذشته جلسات شوراي معاونان شهرداري در مراكز علمي و تحقيقاتي همچون شهرك علمي و تحقيقاتي و پژوهشكده رويان برگزار شده است تا با تعامل و همكاري مراكز علمي و تحقيقاتي گره هاي كور و سخت شهر، گشوده شود.

وي ضمن تبريك پيشاپيش 17 مرداد ماه روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران با بيان واقعيت و حقايق مي توانند مديريت شهري را حمايت كنند. همچنين خبرنگاران تلاشگران عرصه اندیشه و قلم هستند و باید قلم آنان را ارج نهیم چراکه به خاطر رسالت کاری خود نقش موثری در هدایت شهر دارند.

شهردار اصفهان ادامه داد: نقد همیشه تضعیف کننده نیست، بلکه تقویت کننده است و فرصتی برای مدیران جهت جبران نقاط ضعف خود ایجاد می‌کند، از این رو سعی داریم بر اساس پیشنهاداتی که ارایه می‌شود، برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت دهيم.

حفظ استقلال کانون وکلا، تضمین استقلال قوه قضاییه

نوروزی انتخابات کانون وکلا را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: این کانون یکی از نهادهای قدیمی است که با گذشت بیش از ۶۵ سال از آغاز به کار، توانسته استقلال خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه 11 مرداد ماه بیش از دو هزار نفر در انتخابات کانون وکلا پای صندوق‌های رأی می‌روند، افزود: استقلال کانون وکلا باید حفظ شود تا استقلال قوه قضاییه و قاضی نیز تضمین شود.

وي با اشاره به اين كه در شهريور ماه اصفهان ميزبان برگزاري دو رويداد بين المللي است، تصريح كرد: سي و پنجمين كنفرانس بين المللي پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد (2018 IASP) براي نخستين بار به ميزباني ايران و در شهر اصفهان برگزار مي شود. همچنين سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان در شهريور ماه به منظور ايجاد شور و نشاط اجتماعي و فراهم كردن بستر رشد كودكان و نوجوانان برگزار مي شود.

شهردار اصفهان با تاكيد بر رفع محروميت در مناطق و محلات محروم شهر اذعان داشت: اميد است با سياست ها و برنامه هاي تدوين شده از سوي مديريت شهري، محلات محروم از امكانات بهتر و بيشتري برخوردار شوند.

وي مشكل امروز شهر اصفهان را كم آبي و خشكسالي دانست و بيان كرد: درختان كهن بخشي از هویت های میراثی و تاريخي شهر است، بنابراين شهرداري براي حفظ اين درختان از هيچ كوششي دريغ نمي كند.

نوروزي تاكيد كرد: با هرگونه سهل انگاري و بي دقتي در زمينه هدر رفت آب به طور جدي برخورد مي شود و شهروندان بايد هرگونه هدر رفت آب را به شهرداري اطلاع دهند تا به عنوان تخلف رسيدگي شود.

وي با بیان اینکه کارگران فضای سبز شهر اصفهان در خصوص آبیاری بهینه و جلوگیری از هدررفت آب دوره های آموزشی ويژه اي را طي كردند، اظهارکرد: از ابتدای فعالیت مدیریت جدید در شهرداری آموزش کارکنان را در دستور کار قرار دادیم، اما گاهی شاهد گزارش های مردمی در خصوص هدر رفت آب هستیم.

شهردار اصفهان از ارائه بسته تشویقی عوارض خودرو تا ۳۱ شهریور ماه سخن به ميان آورد و ادامه داد: در اين بسته تشویقی آن دسته از شهروندان خوش‌حسابی که هر سال نسبت به پرداخت عوارض خود به موقع اقدام می‌کنند، معادل ۱۰ درصد میزان عوارض در قالب شارژ اصفهان کارت، هدیه می‌گیرند. 

نوروزي در ادامه از آغاز عمليات اجرايي احداث تقاطع شهید اردستانی به طول يك و نيم كيلومتر در مسیر حلقه حفاظتی و بزرگراه شهید اردستانی در آينده نزديك خبرداد و گفت: در ادامه اين تقاطع مسیري كه به طول شش کیلومتر در امتداد بلوار فرزانگان قرار دارد و به خیابان مقابل ورزشگاه نقش جهان متصل می‌شود، نيز در حال احداث است.

مترو، از صفه تا عاشق آباد

وي با اشاره به امکانات ایجاد شده در شمال شهر به ویژه منطقه عاشق آباد، گفت: مشکلات و معضلات مناطق محرومی همچون عاشق آباد هر چه زودتر رفع خواهد شد و در بعضی از بخش ها موفقیت های خوبی حاصل شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مترو از جمله امکانات پيش بيني شده براي عاشق آباد است، اظهارکرد: امروز شهروندان از کوی صفه سوار مترو شده و با کمترین زمان و هزينه در عاشق آباد پیاده می شوند.

وي با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی نیز امکانات خوبی در شمال شهر ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای از شورای عالی شهرسازی کشور برای منطقه بندی عاشق‌آباد دریافت شده که جزییات آن را در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

مطالب پیشنهادی