به گزارش خبرنگار مفتاح، بهرام عبدالحسینی مدیر کل صدا وسیما که سه ماههی است عهده دار مدیریت صدا وسیمای مرکز اصفهان شده است؛ برای بار دوم به جمع خبرنگاران آمد و خبرنگاران را همکاران خودش خطالب کرد وگفت: ما باید با هم تعامل داشته باشیم وخبرنگاران باید انتقاداتشان را به ما منتقل کنند چون نگاه شما به ما کمک می کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه مردم باید بتوانند خودشان را در صدا وسیما ببینند وصدایشان را بشنوند گفت: از زمانی که قبول مسئولیت کرده‌ایم برنامه ریزی‌های کوتاه مدت داشته‌ایم و تلاش کردیم تغییراتی در برنامه‌ها داشته باشیم که در این چند هفته این تغیرات دیده شد. تلاش کردیم با برنامه‌های جدید روستا وهشت بهشت چهره تلویزیون را تغییر بدهیم. هدف ما این است جایگاه صدا وسیما مرکز اصفهان را ارتقا بدهیم در سطح ملی به جایگاه واقعی خودش نزدیک کنیم.

عبدالحسینی گفت در صدا وسیما بر روی همه هنرمندان باز است واز همه استقبال می کند. وی در ادامه افزود: معتقدم باید از همه ظرفیت ها بهره برد. باید مردم را مشارکت داد و با مردم تعامل خوبی برقرار کرد. البته گلایه هایی از سمت هنرمندان و سایرین وجود داشته است که اغلب هم به حق بوده است، که تلاش می‌کنیم به مررو مشکلات حل بشود.

مدیر کل صداوسیما با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب در کارهای نمایشی استان از کلید خوردن دو تله فیلم تا پایان امسال خبر داد وافزود: برنامه ریزی خوبی خواهیم داشت وتلاش می کنیم از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

برگزاری چهلمین سال پیروزی انقلاب و ویژه برنامه های صدا وسیما برای چهل سالگی انقلاب از دیگر برنامه‌هایی بود که وی به آن اشاره کرد. تولید وپخش برنامه های مناسب این ایام و برنامه ریزی در کمیته بزرگداشت انقلاب که از سال  95 تشکیل شده است، یکی از محورهای مورد اشاره عبدالحسینی بود. تولید برنامه ای با عنان کارنامه و مصاحبه با چهارده استاندار اصفهان از ابتدای انقلاب تا کنون، یکی از این برنامه هاست. بنا به گفته مدیر کل این برنامه با هدف برسی کارنامه و عملکرد استانداران کلید خورده است و تا کنون از شش استاندار مصحابه گرفته شده است که به مرور پخش می شود.

وی درادامه بر ارتقا جایگاه صدا وسیمای مرکز اصفهان تاکید کرد و عواملی مثل مسائل مالی را دلیل افت جایگاه اصفهان در تولیدات سیما عنوان کرد. در حال حاضر رتبه صدا وسیمای اصفهان در سیما 9 ودر رادیو 22 است ولی در خبر جایگاه خوبی داشته است.

عبدالحسینی در خصوص استفاده از مجریان تهرانی و غیر بومی در برنامه های صدا وسیما گفت: استفاده از مجریان تهرانی را قبول ندارم و جز برنامه زنده رود که یک فرجه دارد برای اصلاح، همه برنامه ها قرار است از مجریان وظرفیت‌های اصفهانی استفاده کنند.

پوشش 98 درصدی دیجیتالی در استان و رتبه خوب استان در کشور یکی از ظرفیت های خوب استان عنوان شد که عبدالحسینی پایین بودن کیفیت در برخی شهرستان ها را به خاطر HD نبودن خروجی ها دانست که با وضعیت نامناسب مالی و در شرایط کنونی قولی برای ارتقا این سیستم نداد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح مبنی بر کیفیت برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب ورویکرد صدا وسیما گفت: تلاش شده با رویکرد ونگاه جدیدی برنامه تولید شود و برای قشر نوجوان وکودک هم برنامه هایی طراحی و مصوب شده است.

در ادامه نشست، معصوم زاده معاونت سیما از کلید خوردن مستند وبرنامه های ترکیب ونماهنگ ویژه این ایام خبر داد، که ساخت مستند های از روایت زندگی ایت الله مستجابی و دیگر فعالان انقلاب، برنامه بلوغ نور، مستند میدان انقلاب وپیشگامان انقلاب و شهر افتابی که مربوط به کارافرینان است، از جمله این برنامه ها خواهد بود.  

پرورش معاون صدا، نیز برنامه های مختلفی را در قالب مسابقه ، مستند، فیچر، مینی فیچر وآنونس ویژه دهه فجر روی صدا می برد. 15 مستند از زندگی شهدا انقلاب و دفاع مقدس وترور دارد. مستنداتی با موضوعات سرنگونی مجسمه شاه ، کمیته انقلاب و همافران نیز در حال تولید است.

مطالب پیشنهادی