6:05 1399/09/02

به گزارش سرویس بین الملل مفتاح نیوز؛ انتشار جلد اول خاطرات اوباما در هفدهم نوامبر، بازگشت وی به صحنه رسانه های بین المللی است. چهار سال پس از ترک کاخ سفید، میراث سیاسی وی به شدت از حملات دونالد ترامپ آسیب دیده است.
به گزارش موسسه نظرسنجی گالوپ، باراک اوباما در پایان دوره ریاست جمهوری خود 59 درصد از حمایت امریکایی را در دوره خود داشت. محبوبیتی بالاتر از زمانی که او به قدرت رسید و چهار سال بعد به شدت توسط دونالد ترامپ، متزلزل شد.
الیزابت فاکرت ، مدرس دانشگاه نانتره پاریس، خاطرنشان کرد:« در روندی حاکی از «سطح دو قطبی شدن کشور»،شیفتگی برای رهبران کاریزماتیک یعنی باراک اوباما و دونالد ترامپ وجود دارد.»
ترامپ موفق شد میراث بزرگ دیگر باراک اوباما را که در طول هشت سال ریاست جمهوری خود موفق به انتصاب دو قاضی در دادگاه عالی ، شده بود، تضعیف کند. دونالد ترامپ در طول چهار سال ، سه نفر را منصوب کرده است که یک رکورد است.
باراک اوباما در پایان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، سخنرانی هایی علیه جانشین خود انجام داده بود. ، الیزابت فاکرت یادآوری می کند:«اوباما هرگز واقعاً هرگز نرفت.
صدای وی در سال 2018 در انتخابات میان دوره ای ، در حمایت از نامزدهای دمکرات شنیده شد.»
به نظر می رسد باراک اوباما در پشت صحنه به جو بایدن مشاوره می دهد یا از مبارزات نامزدهای دمکرات آینده از طریق بنیاد خود حمایت می کند.

منبع:نشریه فرانسوی لاکروا/به قلم وینه کارولین/مترجم:سیده هاجر محسنیان

مطالب پیشنهادی