به دنبال سفر هیات عراقی به اصفهان: اختصاصی/ وزیر صنایع عراق به اصفهان آمد

به گزارش پایگاه خبری کشوری مفتاح امروز 19 تیر 1398 صالح عبدالله الجبوری وزیر صنایع عراق در سفرش به اصفهان با مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و نیز اتاق بازرگانی و جمعی از تجار عراقی و ایرانی دیدار نمود. در این سفر هیات عراقی به بازدید از برخی کارخانجات صنایع پلیمری، پلاستیک و ساختمانی اصفهان پرداختند. همچنین صالح عبدالله الجبوری به اتفاق هیأت همراهش از  آثار تاریخی و زیبایی های جهان شهر اصفهان بازدید نمودند.
در مصاحبه خبرنگار مفتاح با وزیر صنایع عراق وی از این سفر ابراز خرسندی نمود و اظهار داشت: زیباترین مناظر را در طول سفرهایم در اصفهان مشاهده نمودم. وی از جمله برنامه های سفرش به ایران را ملاقات با وزیر صنایع ایران در تهران خواند.

همچنین ایرج تاکی مدیر داخلی شرکت سپهر پلیمر مجتمع کارخانجات سپاهان در گفت و گو با مفتاح در پی بازدید وزیر صنایع عراق از این شرکت تولیدی انواع فیلم های Bopet - Bopp - Cpp شفاف - متالایز  با بیان آنکه این شرکت در سال 95 وارد بازار شد و عمده فعالیتش در سال 96 و 97 بود، اظهار داشت: از دی ماه 97 صادرات ما به دنبال تحریم ها ممنوع شد که در همین مدت توانستیم به 12 کشور صادراتمان را آغاز کنیم.

همچنین پرویز خدادادی رییس صادرات شرکت سپهر پلیمر سپاهان بیان داشت: اگر بحث تحریم ها نبود می توانستیم به اروپا و آمریکا نیز صادرات داشته باشیم. وی عمده کشورهای مقصد صادرات ایرانی را کشورهای حوزه خلیج فارس و CIS خواند.

خدادادی افزود: ماشین آلات ما در این شرکت به روز هستند و بازار خوبی در اروپا داشتیم. اما با توجه به همین تحریم ها در حال حاضر به 12 کشور صادرات داریم.
وی با تصریح بر آنکه چینی ها از بزرگترین تولیدکنندگان این صنعت هستند بیان کرد: ما با شرکت های چینی در خصوص تولیدات مرتبط با صنعت چاپ رقابت داریم. اما برای یک سری  از هدف های خاص و نیز برای خدمات پشتیبانی دستگاههایمان از متخصصان چینی و هندی استفاده می کنیم.

 رییس صادرات مجتمع کارخانجات سپهر پلیمری سپاهان گفت: هدف ما این است که محصولی را که تولید می کنیم در بازار عراق عرضه شود. در حال حاضر به 6 شرکت عراقی صادرات داریم اما متاسفانه کشور عراق واردات را از سایر کشورهای همسایه سهل کرده است در حالی که این شرایط برای ما سخت گیرانه تر است.


پرویز خدادادی تصریح کرد: شرایطی که دولت عراق برای کشورهایی از جمله ترکیه، مصر، عربستان و  امارات ایجاد کرده است بسیار راحت تر است تا با کار کردن با تجار ایرانی.
وی بیان داشت: تعرفه هایی که از تولیدکنندگان ایرانی می گیرند نسبت به تولیدکنندگان آن چهار کشور مذکور، بالاتر هست و هزینه حمل برای سایر کشورها ارزان تر است. تقاضای ما تعرفه های ترجیحی است که دولت عراق این تعرفه را برای این چهار کشور قرار داده است.
وی در پایان با ابراز امیدواری از برطرف شدن موانع و حل مشکلات در این خصوص افزود: هدف آسان شدن صادرات و نیز آسان شدن شرایط برای واردات در کشور عراق است.

در پایان ایرج تاکی مدیر فروش مجتمع کارخانجات سپهر پلیمری در خصوص ایجاد شعبه ای از این شرکت ایرانی در عراق ابراز آمادگی  کرد. 

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را مطالعه نمایید:

پیمان منطقه‌ای عدم تجاوز را در عراق پیشنهاد کردم

تردد ۶۰ درصدی زائران اربعین از مرز مهران ‌استقرار کنسولگری عراق در ‌ایلام را دوچ...

مطالب پیشنهادی