اخاذی

تبلیغات سو در کانال های تلگرامی؛ اخاذي مدیر کانال تلگرامی از دختر جوان

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل ازپايگاه خبري پليس سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي"   گفت : در پي شكايت دختری جوان مبني بر اينكه با مشاهده آگهی استخدام بازيگري در یک کانال تلگرامی، اقدام به ارسال رزومه و تصاوير خصوصي خود براي مدیر این کانال کرده و پس از آن مورد تهديد و اخاذي از سوی او قرار گرفته است، بررسي موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: این دختر جوان عنوان کرد، پس از مشاهده آگهي استخدام بازيگري در يکي از سايت هاي تبليغاتي درخواست خود را به فرد آگهي دهنده از طريق شبکه هاي اجتماعي ارسال کردم، پس از آن وي درخواست تصاوير خصوصي از من کرد و من هم این کار را برایش انجام دادم اما فردای آن روز با پيام هاي تهديد آميز فرد مذکور و تقاضاي وجه در قبال عدم انتشار تصاويرم مواجه شدم.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: با توجه به شواهد و مدارك موجود و تحقيقات تخصصي صورت گرفته سرانجام متهم شناسايي و طی يك عمليات پليسي در منزلش دستگير شد.

سرهنگ مرتضوي با هشدار به  شهروندان در خصوص سؤاستفاده از کاربران در فضای مجازی گفت: يکي از معضلات کنوني جامعه ما حفظ حريم خصوصي افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجويان و کلاهبرداران ناديده گرفته شده و با سوء استفاده از مصاديق مختلف نقض اين موضوع، از قربانيان اخاذي و هتک حيثيت مي‌شود.

وي با بيان اين‌که برخي افراد تمايل دارند که مورد توجه ديگران قرار بگيرند افزود: سودجويان و کلاهبرداران از طعمه‌هاي خود مي‌خواهند که تن به خواسته‌هاي شيطاني آنها داده و اگر اين کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاوير خصوصي طعمه‌ها در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي مي‌کنند. بنابر این توصیه ما به همه کاربران این است که حدود شرعی و ارزش های اخلاقی را در فضای مجازی رعایت کرده و از ارسال تصاویر خصوصی خود برای دیگران خودداری کنند تا این گونه دچار آسیب نشوند.

مطالب پیشنهادی