به گزارش مفتاح،سیاوش شهریور درباره اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سیلاب احتمالی در شهرستان شمیرانات اظهار داشت: در روزهای نخست سال جدید ستاد بحران شهرستان تشکیل شد و از شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها درخواست شد نسبت به لایروبی انهار اقدام کنند.

وی افزود: محل تلاقی  چند جوی که در شهرستان بود کاملاً پاکسازی شد و با افزایش بارش‌ها تمامی تفرجگاه‌ها در فرحزاد، دربند و همین طور پیست‌های اسکی و حتی امامزاده صالح (ع) که مقداری دچار آب گرفتگی شده بود تعطیل شد.

فرماندار شمیرانات گفت: افرادی که در جاده‌ها گرفتار شده بودند به محل و مناطق امن راهنمایی شدند و در بارش‌های اخیر به غیر از چند نقطه کوچک آب‌گرفتگی زیاد و همینطور خسارت جانی و مالی نداشتیم و در فشم و در روبار قصران دبی آب رودخانه 300 بود و موجب شده بود که بعضی از  جاده‌ها دچار آب‌گرفتگی شوند.

شهریور گفت:‌در بعضی از مواقع برق، آب و گاز قطع شد و در فاصله نزدیک با تلاش همکاران شریان‌های اصلی وصل شد و مشکل خاصی را در مدت اخیر نداشتیم.

وی گفت:‌در حال حاضر در جاده فشم با مشکلاتی مواجه هستیم که به سرعت اقدامات لازم صورت گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر ویرانی‌ها را ترمیم کنیم البته اکنون رستوران‌ها و پیست‌های این منطقه باز است و هر روز وضعیت بهتری داریم.

فرماندار شمیرانات یادآور شد: بخش زیادی از معابر و حریم رودخانه آزادسازی شده است و حدود 29 دیوار و 16 پلی که غیر قانونی ساخته شده بود تخریب کردیم که ارزش این آزادسازی حدود 100 میلیارد تومان است تا هنگام وقوع سیلاب مشکل خاصی نداشته باشیم.

شهریور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در سال گذشته چه تعداد ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان شمیرانات تخریب شد،‌گفت: جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را تا کنون گرفته‌ایم و بر اساس حکم قضایی در سال گذشته 500  حکم ساخت و ساز غیرمجاز را اجرایی کردیم و در این زمینه مماشات نخواهیم کرد و بلافاصله احکام قانونی را اجرایی خواهیم کرد.

 

 

فارس

مطالب پیشنهادی