8:00 1399/09/11

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی شامگاه یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: این طرح‌ها امروز در جلسه ستاد استانی کرونا مطرح و مقرر شد که بصورت گسترده در سطح شهرهای استان اجرا شود.

وی ادامه داد: نخستین روش، کنترل ورود به اماکن عمومی، ادارات، ترمینال‌ها، فرودگاه، اتوبوس و مترو است که افراد برای حضور در این اماکن باید کارت ملی ارائه کنند و متصدیان با وارد کردن کُد ملی ارائه شده در سامانه ماسک(نرم افزاری برای اطلاع‌رسانی و ارائه آمار شیوع کرونا در مناطق مختلف) به شناسایی افراد مبتلا به کووید ۱۹ که اسامی آنها در این سامانه ثبت شده است، بپردازند و از ورود بیماران به این اماکن خودداری کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: دومین روش استفاده از طریق سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) است که کنترل بیماران پس از تشخیص تا ۱۴ روز و کسانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند تا ۱۰ روز انجام می‌شود.

وی طرح سوم را اجرای طرح "حافظان سلامت" عنوان کرد که بصورت محله‌محور با کمک نیروهای بسیج و بهداشت و درمان با حضور ۲ هزار و ۷۴۳ تیم ۳ تا ۴ نفره که در سطح محلات و مساجد فعال هستند با پرسش از خانواده‌ها و بمنظور شناسایی بیماران و نظارت بر رعایت محدودیت‌های قرنطینه توسط بیماران انجام می‌شود.

غلامی، ارزیابی صورت گرفته از اجرای ۹ روزه محدودیت‌های کرونایی در استان در بخش‌های مختلف در استان را به نسبت خوب ارزیابی کرد و گفت: در این مدت حجم سفرها کاهش یافته، دستورالعمل‌ها توسط صنوف رعایت و در بخش‌های آموزش و فرهنگی و هنری بصورت کامل اجرا شده است.

وی با اشاره به وجود مواردی از تخلف در اجرای محدودیت‌های کرونایی اجرا شده افزود: در هفته جاری تیم‌های بازرسی متشکل از نیروهای بهداشت و درمان، تعزیرات و نمایندگان اتاق اصناف با شدت بیشتری به نظارت و بازرسی می‌پردازند و واحدهای صنفی مُتخلف ۱۵ روز پُلمب و همچنین جرائم ۲ میلیون، پنج میلیون و ۱۰ میلیون ریالی را تشدید می‌کنند تا از تجاوز به حقوق افرادی که محدودیت‌ها را رعایت می‌کنند، جلوگیری شود.

بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند ویروس کرونا که از اول آذر امسال به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود، محدودیت‌های خاصی در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد.

همچنین از اول آذر به مدت ۲ هفته در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ ممنوع است؛ مشاغل مُجاز و گروه یک شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.تعداد بازدید:۶۴

مطالب پیشنهادی